Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard Morley pwv-ss of andere

    Iemand ervaring met dit volume/wah pedaaltje? Ik wil een beetje beginnen wah-en, ik kan het dus nog niet en kan het dus ook niet echt uittesten. Kspeel op een fender squier strat op een vox ad50vt en als genre vooral rock, een beetje punk, beetje pop-rock en in de toekomst mss een beetje metal....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    ... en laat er net toevallig eentje op marktplaats te koop staan.... mwja... Gewoon proberen, morley schijnt nogal veller te zijn met hun wah's dan andere fabrikanten (denk aan dunlop, vox, ed). Volume en wah in 1 lijkt mijzelf opzich ook wel wat... let me know als je hem koopt/probeert!?

  3. #3

    Standaard

    Morley = KUT.

    Totaal geen klassieke wah sounds te krijgen. Zuigt tone als een motherfucker. Volumedrop. Dat pedaal gaat moeizaam.

    1 doffe ellende vind ik die dingen, maargoed probeer m uit.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
    Morley = KUT.

    Totaal geen klassieke wah sounds te krijgen. Zuigt tone als een motherfucker. Volumedrop. Dat pedaal gaat moeizaam.

    1 doffe ellende vind ik die dingen, maargoed probeer m uit.
    Persoonlijk allemaal geen last van, afgezien van de klassieke wah... mocht je die willen. Daarnaast heeft een Morley geen last van potmeters die na verloop van tijd haan kraken. Voor mij de reden om juist voor een Morley te gaan.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Persoonlijk allemaal geen last van, afgezien van de klassieke wah... mocht je die willen.
    Wat bedoel je daar zo mee? Niet goed voor Classic Rock?

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoel er niets mee, behalve dat Dave even naar boven loopt te janken over het geluid waarmee je geen klassieke wah sounds zou krijgen. Voor mij doet het ding wat hij moet doen en ik ben er dus ook dik tevreden mee. Met de "betere" wahs a la een Real McCoy en een Picture Wah (van reese toch?) krijg je gegarandeerd een beter wah geluid maar met de nadelen van een niet optische wah (kraak dus) en het bijbehorend prijskaartje.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Voor mij is er maar 1 wah en dat is de Morley. Het liefst het oudere type met een metalen kast van 2 bij 3 meter en een 220 stekker eraan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Ik bedoel er niets mee, behalve dat Dave even naar boven loopt te janken over het geluid waarmee je geen klassieke wah sounds zou krijgen. Voor mij doet het ding wat hij moet doen en ik ben er dus ook dik tevreden mee. Met de "betere" wahs a la een Real McCoy en een Picture Wah (van reese toch?) krijg je gegarandeerd een beter wah geluid maar met de nadelen van een niet optische wah (kraak dus) en het bijbehorend prijskaartje.
    Loopt te janken? Haha dat valt wel mee hoor. Ik vind het echt 3x niks. Mag toch?

  9. #9
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik heb de classic wah en hij bevalt me erg goed. Volumedrop is er wel wat, maar ik kan er mee leven. Stroef lopen? dan moet je de moer onder je voetpedaal wat losdraaien.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  10. #10

    Standaard

    Zo'n classic heb ik ook. Trouwens redelijk cheap bij Feedback. 70 euro inc. adapter. Ik moet er binnenkort vanaf iniedergeval.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top