Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Boek

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    328

    Standaard ?

    Is er een (groot) boek over het bouwen van een buizenversterker en de werking van de onderdelen erin? Ik ben dus een totale newb in de elektronica maar wel geintereseerd hoe die dingen nou eigenlijk werken. En ik was van plan om wat literatuur te lezen in de zomervakantie, maar een boek over het bouwen van versterkers is natuurlijk veel ineteressanter

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik heb alles van internet gehaald, de links zijn in dit topic al langs gekomen.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Op deze pagina: http://home.versatel.nl/pgpeet/gitaa.../baboeken.html staan een aantal titels van boeken die hij aanraadt. Zelf ken ik ze niet.

    (http://home.versatel.nl/pgpeet/)

    Als je engelse boeken prima vind kan je hier eens kijken: http://www.pmillett.com/tecnical_books_online.htm daar staan heeeeel veel boeken over (buizen) versterking.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Als je dat wil moet je naar het Tube Amp Book zoeken, schijnt een van de betere boeken te zijn over gitaarversterkers.
    Ik heb 'm niet, maar ik weet dat alle beroemde modellen en er in worden uitgelegd. En aangezien het gros van de tegenwoordige versterkers gebaseerd is op die oermodellen is dat denk HET boek voor jou.

    Ooit, alweer lang geleden, ben ik op de MTS aangestoken door een leraar die vroeger in het lampentijdperk radioreparateur is geweest. Ik vertelde hem dat ik een buizen gitaarversterker wilde gaan bouwen en toen begon ie gelijk enthousiast schema's op het bord te tekenen en kwam ie met trafo's aanlopen, "EL 34's moet je hebben!" Supercool die vent.

    Later ben ik idd ook op het internet gaan zoeken en in de biblotheek enzo.
    Als je wat rondneust op het forum kan je ook een hoop leren. Zelf ben ik theoretisch niet zo sterk dus ik leer langzaamaan elke dag nog wat.

    Maar voor op vakantie is The Tube Amp Book wel een aanrader denk ik.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  5. #5

    Standaard

    Tube amp book (Aspen pittman) is een aanrader maar niet als leerboek. De uitleg is vrij summiet en daarnaast staan er volgens de ampgoeroe's hier wat fouten in. Met z'n 350+ pagina's schema's is het wel een ideaal naslagwerk en studieboek. Ik heb er een hoop van opgestoken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top