Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31

    Standaard

    Mocht je ooit weer zo'n versterker krijgen voor reparatie: de originele keramische buis voetjes bestel je bij Amplimo die ook de trafo's maakten. Wel de gold plated nemen.

    Ik heb zelf ook ooit eentje gratis gekregen met het zelfde probleem. Buis voetje maakte geen goed contact meer (stuurrooster) en kathode weerstand verbrand. De eindbuizen staan heet afgesteld, er kunnen van de huidige productie buizen alleen El84M van sovtek in. Andere buizen houden het echt niet lang vol. Koch gebruikte zelf ook deze Sovtek buizen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Goeie tip, tnx
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Inderdaad goede tip. Voor mij een beetje laat, maar evengoed knap werk van Cluseau. Chapeau!

    Hij vertelde me dat die voetjes met dergelijke bloedhete hangende buizen zó heet worden dat ze op een gegeven moment wel kapot móeten gaan. Dus er zal misschien nog wel eens een klant komen met zo'n Koch met hetzelfde mankement.

    Wellicht heb ik na de aanschaf van de voetjes (bij Nico, meen ik) al wel gezien dat het de verkeerde maat was. Maar ik heb toen nagelaten bij Koch te vragen welke voetjes er wel in moesten zijn en of ze die nog konden leveren. En dat is inmiddels zo lang geleden dat ik er niet meer bij stil gestaan heb.

    Er bleek nog wel meer aan te mankeren, blijkend uit wat ondeskundig herstelprutswerk van de vorige eigenaar. Heeft Cluseau weer in orde gemaakt; en ook de soms optredende volume-val door een slecht contact.

    Heb de KC-50DLX vanmiddag even prik gegeven en het bleek - ook op huiskamervolume - weer het veelzijdige buizenbeestje te zijn dat het hoort te zijn. Clean en crunch waren altijd geweldig, leadkanaal vereiste altijd veel tweaken (maar nog altijd minder dan bij een Mesa). Binnenkort maar weer eens laten blazen in de oefenruimte.

    O ja, waarom het tremelokanaal van mijn Bandmaster zwakker is, is me nu ook duidelijk; kàn niet anders.

    Maar iets heel anders, waarom krijg ik alleen bij dit forumdraadje een gevaarmelding van mijn virusscanner en bij andere niet?
    Laatst gewijzigd door piezo; 13 november 2021 om 19:30
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    . De eindbuizen staan heet afgesteld,
    Er staat me iets mistigs bij dat Koch zelf, vrij kort na de introductie van de KC50, al met een modificatie kwam om em wat minder heet te maken. Maar da's ergens rond 1992 ofzo dus het fijne ervan ben ik vergeten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Dat "heet" valt best mee hoor. Hij staat iig kouder dan menig Marshall en al helemaal de Voxjes.





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Maar iets heel anders, waarom krijg ik alleen bij dit forumdraadje een gevaarmelding van mijn virusscanner en bij andere niet?
    @Piezo, het topic is inmiddels beschimmelt, vandaar.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat "heet" valt best mee hoor. Hij staat iig kouder dan menig Marshall en al helemaal de Voxjes.
    .
    Apart, ik herinner mij dat een setje nieuwe EL84's in de mijne per stuk rond de 13/14 watt stonden ingesteld.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Volgens het manual levert ie 50W RMS. Betekent dat ie zo'n beetje in class-B werkt, ijs en ijs koud dus.

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Er staat me iets mistigs bij dat Koch zelf, vrij kort na de introductie van de KC50, al met een modificatie kwam om em wat minder heet te maken. Maar da's ergens rond 1992 ofzo dus het fijne ervan ben ik vergeten.
    Klopt. De kathode weerstanden zijn van 4x 270 naar 4x 330 ohm gegaan. Maar met een spanning van iets minder dan 400V nog steeds heet genoeg.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Jarenlang zonder problemen met tegelijkertijd een Mk 1b en een Mk 1c veel op het podium gestaan. Okay, een buizenwissel maar meer dan dat niet. Blijven toffe amps.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Klopt. De kathode weerstanden zijn van 4x 270 naar 4x 330 ohm gegaan. Maar met een spanning van iets minder dan 400V nog steeds heet genoeg.
    Ik heb vrij stevig in m'n geheugen zitten dat je met EL84's niet over een anodespanning van 300V heem mocht gaan. Dan is een kleine 400v best wel heet ja.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top