Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar rond de 600 euro

    Hey iedereen ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een vraag :-D
    Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe gitaar zo rond de prijs van ongeveer een 600 euro. Ik was aan het rondkijken op de site van fender en vond daar de ongeloofelijk knappe Tornado GT HH (http://fender.com/products/search.php?partno=0260700540). Maar volgens de uitbater van de muziekwinkel waar ik men vorige gitaar heb gekocht is deze niet zijn prijs waart (prijs ligt rond de 650euro) en zou ik voor de zelfde prijs een veel kwalitatievere Godin kunnen kopen. Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn. Hij zij zelfs dat je deze kunt vergelijken met Gibson gitaren. Wat is jullie mening hierover, wat vinden jullie van de fender en van de Godin. En is het waar dat Fenders die niet in Amerika gemaakt zijn meestal niet zo goed zijn???

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Het is een feit dat de beste hardware voor de fabriek in USA wordt gebruikt en de kwalitatief wat mindere onderdelen naar Mexico en Japan (Korea) worden verstuurd.
    Dit wil niet zeggen dat Fenders niet uit USA altijd slechter zijn, maar je moet er wel rekening mee houden dat er slechte modellen tussen zitten.

    Heb zelf een Koreaanse Tele waar ik ZEER blij mee ben. De tuners en dat soort dingen zijn wel van mindere kwaliteit en de gitaar kon wel een afstelbeurtje gebruiken. Maar daarna heb je ook gewoon een kwaliteitsgitaar....

    Laat je niet leiden door alleen het land van herkomst, maar kijk naar de gitaar op zichzelf.
    music is revenge

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    ik heb een japanse en koreaanse ibbi, en ik vind zelf de koreaan iets fijner :wink:

    ligt gewoon aan gitaar, gewoon testen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Is de koreaanse ibanez je nieuwe rg420, of is die nog niet binnen?
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard Re: Nieuwe gitaar rond de 600 euro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvs
    Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn.
    Allereerst welkom hier! En zum zweiten, Godin komt toch uit Canada?
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2004
    Locatie
    Soest
    Berichten
    296

    Standaard Re: Nieuwe gitaar rond de 600 euro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevelukather
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvs
    Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn.
    Allereerst welkom hier! En zum zweiten, Godin komt toch uit Canada?
    Onderdelen worden gemaakt in Canada, geassembleerd in Amerika
    Te Koop: ROLAND CUBE 15

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2003
    Locatie
    Breukelen
    Berichten
    1.687

    Standaard

    godin is zeker goede kwaliteit voor het geld. Het merk is nog niet zo bekend bij de meeste mensen, dus moeten ze wel goede kwaliteit leveren om een beetje naam te verkrijgen.
    ik vind ook de modellen best interessant omdat ze net even wat anders zijn. Als de modellen je aanstaan: zeker proberen die hap!
    Als ik al wat in een band doe, dan is dat hoofdzakelijk als entertainer...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    idd, godin komt uit canada, en net over de grens (in een oude schoenenfabriek) worden die dingen in elkaar gezet.

    het zijn heel fijne gitaartjes, de freeway vind ik qua looks de beste.

    die andere modellen zijn heel innoverend. vind ik iig. zelden zal je zo'n mooie combi zien van midi mag pups houtsoorten etc etc.

    echt veel " gitaar" voor je poen.

  9. #9

    Standaard

    Ok, ik denk dat ik dan best voor de godin ga nu was ik aan het denken aan de Godin freeway floyd. Iemand daar ervaring mee qua speelbaarheid, voor welk gerne hij het beste is, enz... Er is ook iets speciaal bij die Godins percies, een midi plug ofzo,weet iemand wat dat juist betekent? En als iemand me zou kunne zegge rond welke prijs hij zit zou dat ook tof zijn.

    Alvast bedankt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvs
    Ok, ik denk dat ik dan best voor de godin ga nu was ik aan het denken aan de Godin freeway floyd. Iemand daar ervaring mee qua speelbaarheid, voor welk gerne hij het beste is, enz... Er is ook iets speciaal bij die Godins percies, een midi plug ofzo,weet iemand wat dat juist betekent? En als iemand me zou kunne zegge rond welke prijs hij zit zou dat ook tof zijn.

    Alvast bedankt
    die " floyd'' is geen echte floyd rose original, maar een licenced product! dus echt superb is ie imo niet.

    hij is goed voor rock, old school rock, old school metal, etc etc, maar geen trashmetal enzo.

    Midi is dat t signaal per snaar uit je gitaar gaat, en je dus, in principe, per snaar een amp kunt hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top