Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 17 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 169
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2005
    Locatie
    Leuven - Belgium
    Berichten
    108

    Standaard Super Reverb bluessound

    Hey freaks !

    :-D

    Ik heb een 1967 Super Reverb met originele CTS blue alnico's en speel daarop met een originele 1972 strat of een waanzinnig goeie 1986 Gibson es-335. Ik gebruik verder een ts-9 (met jrc4558d chip) en een Vox Wah.
    Voor solo boosts gebruik ik een Boss line selector die enkel meer volume geeft. M'n bandje heet No Trouble (www.notrouble.org)

    De klank is (uiteraard) ok, maar hebben jullie tips hoe ik m'n amp optimaal kan afstellen, welke pedaaltjes hierbij goed passen, ... ?
    De klank van SRV op de El Mocambo dvd vind ik bijvoorbeeld ZAAAALIG maar dat haal ik (helaas) niet uit m'n setup ... Ook Tommy Castro of Debbie Davies spelen op SR en hebben een erg leuke klank, maar lang niet zo 'gepushed' als SRV.

    En wat bedoelen jullie met "sag" ?

    Kortom : graag jullie tips voor een fenomenale bluessound met een Super Reverb. Alvast bedankt :P

    Markie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Super Reverb bluessound

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markieray
    Hey freaks !Kortom : graag jullie tips voor een fenomenale bluessound met een Super Reverb. Alvast bedankt :P
    Markie
    je hebt al best de juiste spullen, zit em verder in de vingers denk ik.

    JaY

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    lijkt me dat je id de juiste spullen hebt alleen vergeet niet dat SRV op 013 snaren speelde. en dat geeft toch net ff een wat diepere vollere sound.
    btw SRV gebruikte niet alleen super reverbs dus sommige sounds haal je niet uit je amp. ik las ergens dat hij special custom made mondharmonica amps gebruikte omdat die niet oversturen en dan een ts10 ipv een ts9 of ts808.
    ach ja zo kan je nog wel ff doorgaan maar mooie rig hoor.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    om de SRV sound te krijgen zou je iets meer moeten kijken naar marshallachtigere amps of iets dergelijks, ik geloof namelijk dat hij daar ook over speelde

    een bassman, plexi, jtm45 en dergeliken geven idd een stuk meer druk.

    maar eigenlijk ga ik met mr jay mee, de spullen heb je al, nu is het aan jouw om via je spel alles eruit te halen wat erin zit!
    pokkel'n

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    sag is trouwens het inzakken van de anode voltage...

    bij class AB gebiaste eindtrappen kan het zijn dat als je hard speelt en de eindtrap dus flink zit te tergen, dat deze dusdanig veel stroom gaat trekken dat de buizen gelijkrichter of een weerstand die in de voeding zit zorgt voor een spanningsval waardoor ook de stroom weer minder wordt etc. Het is een soort compressie die zorgt voor note bloom en dat soort dingen.
    pokkel'n

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    sag is trouwens het inzakken van de anode voltage...

    bij class AB gebiaste eindtrappen kan het zijn dat als je hard speelt en de eindtrap dus flink zit te tergen, dat deze dusdanig veel stroom gaat trekken dat de buizen gelijkrichter of een weerstand die in de voeding zit zorgt voor een spanningsval waardoor ook de stroom weer minder wordt etc. Het is een soort compressie die zorgt voor note bloom en dat soort dingen.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Voor dat vreselijk neuzige (=mid) SRV geluid zou je met TWEE tubescreamers achter elkaar met drive laag en vol open eens kunnen proberen. Verder dikke snaren hoge actie en de juiste vingers
    Te koop:
    - Nieuwe Weber California 10" paper dome
    - Originele 1974 Fender wide-range humbucker - project

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    SRV speelde op meerdere amps (tegelijk) waaronder vaak een Vibroverb, feitenlijk een soort Super Reverb maar dan met 1 x 15" JBL, voor de rake klappen (want dat wil wel hoor) maar heb ook wel eens een Twin Reverb (ook met JBL's of EV's?) gezien. Ik geloof dat zijn SR was voorzien van EV speakers; ik vind ze niet mooi maar het knalt wel lekker! Die "grootse" sound krijg je alleen maar met multi-amp setup.

    Zijn Super Reverb was trouwens ook nog beetje opgepept door Cezar Diaz als ik mij niet vergis, SRV speelde op zeer hoog volume en met een solid state gelijkrichter (dus juist géén "sag", althans, niet van gelijkrichter) wat ook weer zorgt voor wat meer punch. Als je een SR of VR zo ver opendraait dat je flink in het crunchgebied zit dan heb je toch voldoende sustain van de amp zelf. Overigens zit je met een SS rectifier in een gezonde SR op een B+ van zo'n 480 - 490 VDC (gok ik) want mijn beide SR's zitten op 230V stand met een GZ34 keurig op de "circuit spanning"; 465 VDC. Je zult dus wel beetje fatsoenlijke buizen moeten hebben; ik denk dat Svets het het langste uithouden maar je zou ook 6550's kunnen overwegen en dan rustig ingesteld. Kortom: SRV's amp was toch m.n. getuned op stootkracht en punch, je levert dan wel altijd wat in op tone, feel en definitie. Elk voordeel heb z'n nadeel natuurlijk...
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard Re: Super Reverb bluessound

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markieray
    Hey freaks !

    :-D

    Ik heb een 1967 Super Reverb met originele CTS blue alnico's en speel daarop met een originele 1972 strat of een waanzinnig goeie 1986 Gibson es-335. Ik gebruik verder een ts-9 (met jrc4558d chip) en een Vox Wah.
    Voor solo boosts gebruik ik een Boss line selector die enkel meer volume geeft. M'n bandje heet No Trouble (www.notrouble.org)

    De klank is (uiteraard) ok, maar hebben jullie tips hoe ik m'n amp optimaal kan afstellen, welke pedaaltjes hierbij goed passen, ... ?
    De klank van SRV op de El Mocambo dvd vind ik bijvoorbeeld ZAAAALIG maar dat haal ik (helaas) niet uit m'n setup ... Ook Tommy Castro of Debbie Davies spelen op SR en hebben een erg leuke klank, maar lang niet zo 'gepushed' als SRV.

    En wat bedoelen jullie met "sag" ?

    Kortom : graag jullie tips voor een fenomenale bluessound met een Super Reverb. Alvast bedankt :P

    Markie
    Wisselen voor een Vibrochamp die je op 6 kunt zetten. Je krijgt er nog een DVD van SRV bij :-D :-D
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frusciante
    lijkt me dat je id de juiste spullen hebt alleen vergeet niet dat SRV op 013 snaren speelde. en dat geeft toch net ff een wat diepere vollere sound.
    btw SRV gebruikte niet alleen super reverbs dus sommige sounds haal je niet uit je amp. ik las ergens dat hij special custom made mondharmonica amps gebruikte omdat die niet oversturen en dan een ts10 ipv een ts9 of ts808.
    ach ja zo kan je nog wel ff doorgaan maar mooie rig hoor.
    Juist ja, 013 snaren en niet die 010 mietjeskoordjes :-D
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top