Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: fender amps ?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2001
    Locatie
    AALST
    Berichten
    658

    Standaard

    Welke klinkt het best, de fender stage 100 of de Fender Princeton Stereo Chorus, wat is toch het klankverschil, ik zoek een clean geluid
    .................?

    THANKS

  2. #2

    Standaard

    geen idee

    goeie fender amps zijn de bassman en de vibroverb of hoe heet dat ding.

    probeer die maar is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Zijn beide toch transistor?? Of de stage1000 moet een voorversterkerbuis hebben.
    Dan zal het clean anders klinken.
    Toch klinken alle Fenders clean erg goed.
    De stereo Princeton zegt het al, stereo chorus effect erin. Is erg mooi.
    Voor de mooiste cleane sounds zou ik toch een Fender buizenbak kopen.
    Twin of Vibroverb.....etc.Blues Deluxe

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Ik heb een Fender twin reverb en die klinkt clean errug goed. Ik weet niet echt hoe die andere fender versterkers klinken maar ze zullen denk ik wel goed zijn.

  5. #5

    Standaard

    Op 2001-10-15 10:46, schreef Rectifier:
    Toch klinken alle Fenders clean erg goed.
    De stereo Princeton zegt het al, stereo chorus effect erin.
    ik heb de gewone princeton gespeeld en die vond ik maar lelijk klinken. te scherp ofzo, in ieder geval mijn smaak niet maar een nieuwe versterker koop je niet voor mij (mag wel natuurlijk :grin: )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ja eigenlijk bedoel ik ook alle Fender buizenbakken. Mijn 1e amp was een Fender Yale Reverb transistor, en die klonk ook wel grappig.
    De Twin Reverb is de echte cleane beest.

  7. #7

    Standaard

    De fender Stage is een versterker met wat heftiger overdrive/distortion kanaal. De princeton heeft een mooier clean.

    Beide zijn het transisitor versterkers. En daar is niets mis mee, vooral niet voor clean transistors zijn over het algemeen cleaner dan buizen, maar buizen zijn klinken gewoon mooier (vind ik).
    De Fender Stage heeft een buis in de voorversterker, maar dat is een verkooppraatje omdat de overdrive er niet beter van wordt, je moet een buizen eindversterker vol open zetten om de 'echte buizensound' te krijgen.

    Maar goed jij zoekt clean, ik zou dus voor de Princeton gaan.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-19 10:37 ]</font>

  8. #8

    Standaard

    Mijn silverface princeton (1976) klonk ook erg scherp, vooral bij hoge vol. Ffender standaard speakers zijn niet de beste die er zijn dus ik heb er nu een Weber VST C10Q in en de scherpte is weg en klinkt nu mooi sprankelend. De bass kan nu to 6-8 zonder flubberig te worden. Hij is met de Weber ook een stuk harder. nadeel is dat een sf princeton ook bij vol. 10 clean blijft, maar wat een cleane fender toon! P.S. princetons zijn goedkoper te krijgen dan de princeton-reverbs (ik praat alleen over buizen); blijft een topper als je clean fender wil en geen reverb nodig hebt
    hans

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top