Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 111

Discussie: Cyberjam?!?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik wil wel een backingtrack opnemen met mijn drumcomputer en een basisritme erop zetten.
    Ik ben rock/pop gericht en heb nog een paar onuitgewerkte songs liggen.
    Alleen hoe kun je bestanden het best verspreiden. Ik heb een kabelaansluiting dus de grootte is geen probleem. Ik neem in cooledit pro op en kan dan elk instrument apart opnemen , alleen is het versturen dan lastig. Bij omzetting naar mp3 wordt het lastig om de boel te verbeteren.

    Volgens mij is het volgende ideaal:

    Opnemen met cooleditpro (heb ik een versie van die iedereen kan krijgen)
    1 iemand start met de basis en brandt een CD rom en stuurt deze naar de bandleden terug (kun je rewritables voor gebruiken). Gaandeweg wordt het een echt nummer.
    Wel ietwat omslachtig maar ik denk dat het resultaat er beter door wordt. Anders wordt er steeds maar over elkaar heen opgenomen.
    het duurt een poos en kost wat portokosten maar is voor de deelnemers leerzaam en iedereen kijkt dan gespannen naar de uitkomst.
    Om te starten misschien het beste om met maar 3 of 4 te starten.
    Elk groepje kan dan zijn eigen projecttopic starten.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hmm lijkt me ook best vet.

    Moretel> SRV-achtig shuffletje?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb wel een leuke backingtrack ala SRV liggen, een up tempo song in the key of A ,misschien leuk om mee te beginnen.
    Als ik deze nu aan jou toestuur en we allebei een solo er op spelen dan is het leuk om het forum de verschillen te laten horen. Ik moet dan alleen even snel een website maken waarop ik de boel kan dumpen. Van het hele proces vind ik dat nog het meest omslachtige, misschien dat daarom veel van dit soort initiatieven in de kiem smoren.
    Waar kan ik het mp3 tje naar toe sturen Sash?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Stuur em maar naar lcdeknoop@chello.nl Mag ook als .ses cooledit file, werk namelijk ook met cooledit.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Zal ik mezelf dat ook maar ff uitnodigen.... :grin:
    Stuur mij als je wilt ook die backingtrack. Iets in A kan ik denk wel wat mee. Ik werk (muhahaha werk...sjah, right..) ook met cooledit.

    Brian_tical@hotmail.com

    Thx

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2002
    Locatie
    surhuisterveen, friesland
    Berichten
    62

    Standaard

    is cool edit een meersporen recorder? ik heb wel een handig programmatje waarmee je 8 sporen hebt. je kunt voor de eerste spoor de backing track gebruiken en voor de anderen wat jij er maar bij wilt doen. maar er is wel één probleem. je hoort jezelf niet spelen, maar de backing track wel... het heeft bij mij tot nu toe wel gewerkt. wie wil met mij een cyberbandje beginnen en een standaard baslijn opnemen en eventueel iemand voor de drums en eventueel andere gitaristen. ik wil ook wel een paar halve nummers met jullie uitwerken tot een heel nummer. ik kan ook wel wat jazzy gedoe.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik ga het dit weekend versturen.
    het is gewoon een mp3 bestand van goeie kwaliteit. Als je de boel als wav gaat versturen dan wordt het te groot.
    Hebben jullie een eigen site waar je de boel op kan dumpen?
    Ik moet er nog snel eentje in elkaar flansen.
    Nog tips voor makkelijke progjes (ik heb kennis van HTML, maar niet van java en soortgelijke plug ins).
    Het zou dan leuk zijn om de resultaten gezamenlijk te laten horen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik ga nu met Sah en Bins aan de slag, als het teveel mensen worden dan wordt het allemaal wat onoverzichtelijk. Ik denk zelf aan maximaal 3/4 mensen per groepje
    Cooledit pro is een meersporen recorder.
    Dus het makkelijkst is het om de mp3 om te zetten naar wav en in cooledit openen (of andere recorder dat maakt niet zoveel uit)
    Dan kan je een solo op loslaten op het andere spoor. Vervolgens maak je er dan weer een mp3 tje van i.v.m. de posting.
    Maak wel gebruik van goede encoders anders is het irritant om naar te luisteren(tikjes e.d.)

    Ik stuur komende zaterdag het mp3 tje naar Sash, Bins, en ...
    We proberen dan over twee weken het gezamenlijke resultaat/verschil te laten horen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Bins, kan je op hotmail dergelijke bestanden ontvangen (3-4 mb?).
    Ik ga ook aan de slag om een website voor deze doeleinden in de lucht te krijgen maar moet me er weer even in verdiepen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hotmail kan dat niet aan. Stuur em maar naar mijn mail en dan zet ik em online zodat Bins em kan downloaden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top