Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard RMC 1 wah . . . . . wow!

    vanavond voor het eerst een avondje met de RMC1 wah gespeeld. de laatste tijd gebruikte ik een crybaby en het verschil is ernstig groot. in de positieve zin. vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah! vooral met cleane slagpartijtjes merk je het verschil. maar ook tijdens scheurende solo's klinkt hij gewoon veel beter. minder kil en blikkerig. lekker soepel en bijtend als je hem helemaal open zet. hij laat je geluid min of meer intact. die lange 'sweep' is even wennen, maar dat is een kwestie van tijd.
    nog zoiets: true bypass. iets waar ik normaal niet zo verschrikkelijk kieskeurig in ben, maar in geval van een wah geen overbodige luxe.

    kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard Re: RMC 1 wah . . . . . wow!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    vanavond voor het eerst een avondje met de RMC1 wah gespeeld. de laatste tijd gebruikte ik een crybaby en het verschil is ernstig groot. in de positieve zin. vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah! vooral met cleane slagpartijtjes merk je het verschil. maar ook tijdens scheurende solo's klinkt hij gewoon veel beter. minder kil en blikkerig. lekker soepel en bijtend als je hem helemaal open zet. hij laat je geluid min of meer intact. die lange 'sweep' is even wennen, maar dat is een kwestie van tijd.
    nog zoiets: true bypass. iets waar ik normaal niet zo verschrikkelijk kieskeurig in ben, maar in geval van een wah geen overbodige luxe.

    kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!
    Die reactie had ik juist ook ja :razz:
    Vooral die langere sweep ervaar ik als zeer positief
    Met andere Wah's zoals bijvoorbeeld de Bad Horsie II kan ik totaal niet mee overweg en ik vind het een heel stuk minder klinken...
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Mocht je je ernstig zitten te bedenken of je er eentje moet kopen; Ik ken nog wel iemand... :razz:
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  4. #4

    Standaard

    bevalt ie niet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    ALs ik hem gebruik bevalt 'ie wel. Ik gebruik hem alleen zelden (Of ik kan het gewoon niet ops: :-D ) Ik vind het een beetje zonde om zo een pedaal te laten staan voor 'de show' :razz:
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Jij blijft ook maar kopen en verkopen he Bart :P
    Nicci, gefeliciteerd met je aankoop!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Bart wordt onderhand erger dan Sash en mij!
    (al moet ik zeggen dat sinds ik m'n pedalboard klaar heb, m'n Boss 3knops verzameling en m'n vintage DOD verzameling compleet heb, ik veel minder koop/verkoop).

    @Bart, wat vraag je voor die DE7 en is ie met doos/boekje?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Ik blijf inderdaad kopen & verkopen jah...is een verslaving ofzo, of gewoon een hobby. Komt misschien ook omdat ik op dit moment weer eens iets met een POD ofzo wil gaan proberen (direct in de PA). Maar goed, over een week denk ik dara vast weer anders over. etc. etc. :razz:

    Edit: Overigens denk ik niet dat het al zo erg is als bij Sash...magoed :-D
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  9. #9
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard Re: RMC 1 wah . . . . . wow!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah!
    Welcome to the dark side my friend :evil:

    :-D

    Heb zelf een RMC3 en wil nooit een andere wah, behalve een Teese Picture wah als backup :razz:
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En ik neem binnekort een RMC 2
    Ben helemaal overtuigd hoor, ik hoef echt geen andere wah te hebben!
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top