Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2002
    Locatie
    GOOR
    Berichten
    163

    Standaard Tips over kapotte vingers ?!

    Hallo,

    Ik heb echt dringend hulp nodig.

    We moeten deze week 3 keer (dinsdag,woensdag en donderdag) achter elkaar optreden. Nou spelen we ongeveer 25 nummers per avond. Mn vingers zijn nou, na de eerste avond, nogal overgevoelig. Dit omdat ik waarschijnlijk iets te enthousiast hard speelde ofzo. Normaal heb ik geen last van kapotte vingenrs als ik veel speel maar nou dus wel, maarja boej.

    De vraag is dus, weet iemand hier iets op? Want met deze vingers speel ik vanavond geen 25 nummers weg.

    Plectrum heb ik ook al aangedacht maar dat is toch wel de laatste optie want als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die dingen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    ja je kan lijm op je vingers doen (dat meen ik serieus). dan speel je met de harde lijm ipv je vingers.

  3. #3

    Standaard Lijm

    Flea de bassist van de Red Hot Chilli Peppers, gebruikte in zijn ruige periode ook lijm om het gat in zijn duim te dichten. Hij trad avondenlang op, dus die lijm moet werken!

    Als ex-gamma medewerker adviseer ik in ieder geval géén secondelijm.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    28 juli 2004
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    59

    Standaard

    Wat ik doe is in ieder geval genoeg oefenen in de weken ervoor, dan kweek je genoeg eelt om er ongeschonden door te komen.

    Werkt voor mij altijd!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    R'dam
    Berichten
    283

    Standaard

    pleisters?
    No frets for me please...

    "A mind is a terrible thing to waste..." - Sathington Willoughby

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2002
    Locatie
    GOOR
    Berichten
    163

    Standaard

    eelt heb ik zat kan ik je vertellen... maar dat moest er laatst nogal aan geloven toen ik mn vinger brande dus ik denk dat het daar door komt ofzo...


    maar ik kwam gister op het idee om mn vinger met sportape af te plakken. Van die tape waarmee voetballers hun enkels enzo intapen.

    Werkt vet goed en speelt opzich ook niet zo verkeerd.

    Tip van de dag

    Je plakt eerst een strook over de lengt van je vinger (dus over je nagel en dan over het stuk waar je mee aanslaat. Dan draai je nog een strook er om heen om ervoor te zorgen dat het goed blijft zitten.

    Na 14 nummers werd het wel wat minder strak maar toen was het ook pauze dus dat kwam goed uit

    btw pleisters blijven niet zitten denk ik... dit omdat daar altijd zon stukje opzit dat niet plakt.... dit zal dus snel losraken

  7. #7

    Standaard

    Hansaplast

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    Mark King tapet zijn duim ook altijd in.

  9. #9

    Standaard

    Niet circulair aftapen he......

    Zou zo lullig zijn als je vingertopje gaat kloppen en blauw wordt enzo...

  10. #10

    Standaard

    Je zou ook van die vloeibare pleisterspray kunnen gebruiken, doe ik ook altijd, werkt perfect. :)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top