Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 56 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 556
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Mattia,

    Klinkt goed allemaal, van deze kant jij en je vriendin suc6 met bouwen,we zien de foto's wel verschijnen. :wink:

    Over foto's gesproken,ik heb er weer een aantal op m'n site gezet, de bodydelen staan nu in de klemmen. :lol:

    greetz Charlotte . :razz:

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
    Hey Mattia,

    Klinkt goed allemaal, van deze kant jij en je vriendin suc6 met bouwen,we zien de foto's wel verschijnen. :wink:

    Over foto's gesproken,ik heb er weer een aantal op m'n site gezet, de bodydelen staan nu in de klemmen. :lol:

    greetz Charlotte . :razz:
    Wauw!

    Hou je bij hoeveel het kost enzo? Zodat je later een "waarde" kunt bepalen?

    Ben erg benieuwd hoe ie wordt verder (het wordt toch geen goldtop he **kwijl**)

    Franc.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Franc,
    Hou de kosten bij, zodat ik uiteindelijk weet wat ik kwijt was,en om ook anderen een idee te geven wat zelfbouwen kost. :wink:

    Als je goed opgelet hebt, heb je gezien dat ik een top met watergolf/tijgerstreep heb,en die ga je natuurlijk niet onder een gouden laag verstoppen,de bedoeling is dat íe rood/oranje /geel transparant sunburst wordt,zodat de mooie tekening er echt uit springt.

    greetz Charlotte . :lol:

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hallo allemaal, :lol:

    Ik heb vandaag stevig doorgewerkt, de body en top zijn, als de lijm droog is, vanaf heden (voor eeuwig ? ) met elkaar verbonden. :razz:
    De ruwe vorm heb ik reeds uitgezaagd, de laatste foto's staan weer op m'n site.

    groetjes Charlotte. :wink:

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    het had mij handiger geleken de top en de achterkant eerst te verlijmen, om daarna pas de vorm te zagen; nu moet je in de cutaway de lijmresten eruit bikken.....

    of is mijn beredenering verkeerd....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Orpheo,

    Aan de ene kant klopt jouw redenatie wel, echter de body en top zijn ruim uitgezaagd, de bedoeling is dat de multiplex mal als freesgeleiding gaat dienen, en aangezien deze kleiner is als de body zal er dus van de body nog een stuk weggefreesd worden, incluus dus de lijmresten.
    Tzt zal ik ook hiervan de foto's op m'n site plaatsen.

    greetzzz Charlotte .

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    het had mij handiger geleken de top en de achterkant eerst te verlijmen, om daarna pas de vorm te zagen; nu moet je in de cutaway de lijmresten eruit bikken.....

    of is mijn beredenering verkeerd....
    Uh, ziet eruit alsof het geheel nog 'oversize' is, en tot op de uiteindelijke vorm terug moet worden gebracht. Wel stukken makkelijker op de top en body apart uit te zagen, anders wordt 't wel heel erg dik allemaal.

    Kliene opmerking richting Charlotte: na 24 uur is lijm echt voldoende uitgehard om verder te wereken. Daarvoor vaak ook wel, afhankelijk van de bewerking. 48 uur is onnodige zelfmarteling :-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    hmm...ok..

    overigens, charlotte, hoe wil je die carving gaan aanbrengen? en hoe wil je die nek erin zetten? long tennon? en hoe wil je die hoek goed krijgen?

    dit is geen kritiek, maar gewoon pure interesse....als les paul fanaat weet ik daar echt de antwoorden niet op nl...vandaar...(niet hoe t gebouwd moet worden...) ops:

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    hmm...ok..

    overigens, charlotte, hoe wil je die carving gaan aanbrengen? en hoe wil je die nek erin zetten? long tennon? en hoe wil je die hoek goed krijgen?

    dit is geen kritiek, maar gewoon pure interesse....als les paul fanaat weet ik daar echt de antwoorden niet op nl...vandaar...(niet hoe t gebouwd moet worden...) ops:
    Nou, paar opmerkingen hiero: goede hoek aanbrengen kan op verschillende manieren: Template met hoek, maar makkelijker bij een les paul: met een schaaf de hoek aanbrengen op de top, op het gedeelte wat onder de toets zal komen te liggen. Dat is dan je referentievlak voor het frezen, en voila! Je hebt een mooi ge-anglede neck pocket voor je hals.

    Zelf gebruik ik (lekker lomp) een haakse slijper voor de carving, details met een 'gewone' orbital schuurmachine, her en der komt het schraapstaal er ook aan te pas. Ik heb zo'n vioolbouwers schaafje, maar die wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor zeer subtiele details, en voor zangbalken van akoestische gitaren tunen :-)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hallo Luitjes,

    Hij is idd nog oversize, maar moet nog op juiste maat gebracht worden.
    Door de 2 delen vooraf te zagen, was dit idd makkelijker,anders is de zaag van de decoupeerzaag niet lang genoeg.
    De carving wil ik gaan doen met een klein handschaafje van Stanley(surform heet het dingetje),misschien een bandschuurmachine,en de muis schuurmachine,en verder zie ik wel.
    De neck plaatsen gaat zo ongeveer zoals Mattia beschreef, maar heb me daar nog niet in verdiept,ben nog het boek van melvyn Hiscock aan het bestuderen.
    Ik heb wel het voorrecht dat ik op een grote freesmachine mag werken,waar eea natuurlijk wat makkelijker op te doen is.
    Als het zover is plaats ik uiteraard weer wat foto's op m'n site, dus blijf het volgen zou ik zeggen.
    Groetjes Charlotte . :wink:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top