Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 56 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 556
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hallo luitjes, :razz:

    Vandaag info gehaald bij mijn muziekzaak,de schaller T-bridge met pïezo is leverbaar voor €78,--, heb deze dus besteld .... . :lol:
    Als hij binnen is plaats ik wel foto's op mijn site .

    groetjes Charlotte .
    :wink:

  2. #12

    Standaard

    Waar heb je die gevonden? Ik vind namelijk niets op google over die Schaller T-bridge met piezo's.. Lijkt me idd wel leuk om te hebben maar die Fisherman kost zo veel, denk je dat deze kwalitatief iets waard zijn?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Jeanken,
    Hoe de kwaliteit is weet ik niet,maar heb wel ergens op het net een artikel gelezen dat het niet uitmaakt of je iets duurs koopt,of zelf met pïezo aan de gang gaat,kwaliteit is hetzelfde.Heb de brug nog niet,maar voor deze prijs is het nog te doen,alleen de elektronica is ook heel prijzig,vandaar dat ik dit ook zelf wil bouwen,mocht het succesvol zijn,dan plaats ik tzt het schema hiervan wel op mijn site.
    Ik heb de brug op de site van schaller gezien,het type is GTM-P, link van schaller:
    www.schaller-guitarparts.de
    De foto is wel erg klein,maar goed..... :lol:


    greetz... Charlotte :wink:

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hallo Luitjes , :razz:

    Heb inmiddels de eerste houtkrullen en spaanders gemaakt bij het bewerken van het hout van mijn LP to be. :lol:
    Heb al wat foto's op mijn site geplaatst. :wink:


    Greetz... Charlotte . :amp:

  5. #15

    Standaard

    Mooi!

    Marreh, whoa! Lijkt me tegelijkertijd erg leuk en een beetje eng, zo'n massale mill (metaalbewerkingsdinges).

    Enne, waarom vond je het eigenlijk nodig om er een sleuf in te bouwen om de delen mahonie te verbinden? Puur voor het gemak? Valt ook zonder niet uit elkaar hoor ;-) Met verschuift 't echter niet, da's ook waar.

    Maargoed, leuk he, houtbewerking?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Mattia,
    Dat enge valt wel mee hoor,als je een opleiding genoten hebt, en een ervaren persoon erbij hebt die je ermee helpt. :razz:
    Maar lijkt ook gevaarlijker als het is, een losse bovenfrees is in de verkeerde handen ook eng.
    Zolang je maar respect voor de scherpe frees hebt, en ieder fysiek contact ermee vermijdt,is het geen punt.
    :wink:
    De sleuf en spie zeg maar vondt ik idd makkelijker, maar ook vanuit constructie technisch oogpunt gezien,leek het me steviger om zo de verbinding te maken . :P

    Enneh, idd leuk om hout te bewerken, is weer een andere benadering van dingen maken. :lol:
    groetjes Charlotte.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Mattia,
    Dat enge valt wel mee hoor,als je een opleiding genoten hebt, en een ervaren persoon erbij hebt die je ermee helpt. :razz:
    Maar lijkt ook gevaarlijker als het is, een losse bovenfrees is in de verkeerde handen ook eng.
    Zolang je maar respect voor de scherpe frees hebt, en ieder fysiek contact ermee vermijdt,is het geen punt.
    :wink:
    De sleuf en spie zeg maar vondt ik idd makkelijker, maar ook vanuit constructie technisch oogpunt gezien,leek het me steviger om zo de verbinding te maken . :P

    Enneh, idd leuk om hout te bewerken, is weer een andere benadering van dingen maken. :lol:
    groetjes Charlotte.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
    Hey Mattia,
    Dat enge valt wel mee hoor,als je een opleiding genoten hebt, en een ervaren persoon erbij hebt die je ermee helpt. :razz:
    Maar lijkt ook gevaarlijker als het is, een losse bovenfrees is in de verkeerde handen ook eng.
    Zolang je maar respect voor de scherpe frees hebt, en ieder fysiek contact ermee vermijdt,is het geen punt.
    :wink:
    De sleuf en spie zeg maar vondt ik idd makkelijker, maar ook vanuit constructie technisch oogpunt gezien,leek het me steviger om zo de verbinding te maken . :P

    Enneh, idd leuk om hout te bewerken, is weer een andere benadering van dingen maken. :lol:
    groetjes Charlotte.
    Kan ik me voorstellen. Ik heb altijd zeer veel respect voor zich snel bewegende dingen, hoe groter en hoe sneller, hoe meer respect.

    Sleuf en spie maken in principe niet veel uit als de lijmverbinding stevig is; als 't vast zit, zit 't vast, en met die top erbovenop dubbel en dwars zo. Het kan echter ook geen kwaad. Ik ga het waarschijnlijk zelf ook doen bij de bas die m'n vrienden (onder begeleiding) gaat bouwen, maar dan omdat de 'wings' waarschijnlijk iets gekanteld moeten worden (het wordt een neck-through).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hoi mattia,

    waarschijnlijk is het ook zo, maar voor het gevoel (vanuit het metaalwurmbloed zeg maar ) is het toch steviger.
    Die bas, wordt dat die van Melvin Hiscock ?
    Hij beschrijft in zijn boek ook zoiets dergelijks, ziet er vet gaaf uit. :lol:
    Ga je hier ook foto's van posten ?

    groetjes Charlotte . :wink:

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
    Hoi mattia,

    waarschijnlijk is het ook zo, maar voor het gevoel (vanuit het metaalwurmbloed zeg maar ) is het toch steviger.
    Die bas, wordt dat die van Melvin Hiscock ?
    Hij beschrijft in zijn boek ook zoiets dergelijks, ziet er vet gaaf uit. :lol:
    Ga je hier ook foto's van posten ?

    groetjes Charlotte . :wink:
    Eigen design, 5-snarige singlecut bas. Waarschijnlijk Maple/Mahonie/Wenge hals, maple body wings. Als 't af is post ik wel foto's, maar dit kan een zeer, zeer traag project worden, aangezien het eigenlijk niet mijn project is, maar van m'n vriendin die nul tot geen ervaring heeft wat houtbewerking betreft. Dus stapje voor stapje verder, zeg maar..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top