Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 56 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 556
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    leuk ook om te zien hoe het hele proces van de nek in zijn werk gaat. zit meer werk in dan ik dacht.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    hey Orpheo,

    Idd, het begint al met het ruwe materiaal op maat te maken, eerst op lengte, en dan alle zijden haaks en vlak maken, waarbij een vereiste is dat er minstens de bovenzijde en 1 zijkant haaks op elkaar staan, en vandaar uit ga je dan aftekenen.
    Nu is het iets meer werk omdat ik het vlakken doe met een freesmachine, echter met een schaaf, al dan niet elektrisch ben je ook wel even zoet denk ik. :wink:

    groetjes Charlotte :P

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Hi Charlotte

    beetje laat maar misschien voor de volgende, maar stewmac heeft
    tegenwoordig ook de korrekte tekening voor een 59 les paul
    http://www.stewmac.com/item/0857
    deze is gekopieerd van de Iowa burst een bekende 59 les paul deze is in plaats gekomen van de 54-56 reissue tekening die zij eerst hadden

    groet

    fred

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey allemaal, :lol:
    Fred, wat is het verschil dan, behalve de pups? ik neem aan dat de maten ongeveer gelijk zullen zijn? .

    OK, vandaag weer een mijlpaal in de bouw!! :razz:
    Ik heb de tennon aan de nek nu ook gereed en kan body en nek in elkaar plaatsen, moet nog wat kleine correcties aanbrengen, maar het moelijkste deel is achter de rug. :wink:
    De passing is zo nauwkeurig dat de body al zonder lijm aan de hals blijft hangen,komt allen maar ten goede aan het geluid denk ik. :-?
    Ik heb uiteraard de laatste foto's weer op mijn site erbij geplakt.

    groetjes Charlotte :wink:

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ziet er mooi uit!

    t verschil is vooral cosmetisch; andere pups ander soort fingerboard (pallisander ipv ebben) en ander soort binding (single op de bovenkant ipv multi boven onder en headstock)

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Eerste bouwproject, en dan meteen een Les Paul (Carved Top), dan lijkt een tele me toch makkelijker :wink:

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee sorry Orpheo het zijn andere verschillen

    beide zijn tekeningen van de standard alleen de nieuwe tekening is nagetekend van een originele 59 les paul standard terwijl de vorige van een 70 ties reissue standard was

    verschillen zijn de grote van de kop, de hoek van de kop, de lange necktenon (maar die had je al ) toets material is gelijk beiden palisander (bij de custom is die ebben, die heeft ook de binding aan de achterkant)
    de plaatsing van het logo (maar dat zal voor jou ook niet uitmaken)
    de top carve en de binding; die is op de reissue hoger in de cutaway dan op het origineel
    verder is de cavity voor de electronica iets anders en is ook de gleuf vande togle switch naar de caivity anders (maar dat zal voor jouw gitaar weinig uitmaken)

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    OK Fred, en Orpheo ,

    Bedankt voor de reactie, nu is het verhaal wat duidelijker. :wink:
    Idd maakt e.e.a. niet echt uit voor mij, de toets wordt bij mij rio pallisander,en de rest doet er niet veel toe.
    Zoals ik al eerder zei, maak ik gewoon "mijn" Les Paul, hij hoeft niet persé op die of die te lijken.

    Enneh Anavrin, tja deze tekening kwam tot mij, en ben daar dus mee begonnen, en idd er zijn makkelijker gitaren om te bouwen, maar dit maakt wel dat straks de voldoening als 'ie af is des te groter zal zijn.

    groetjes Charlotte .
    :razz:

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    nee sorry Orpheo het zijn andere verschillen

    beide zijn tekeningen van de standard alleen de nieuwe tekening is nagetekend van een originele 59 les paul standard terwijl de vorige van een 70 ties reissue standard was

    verschillen zijn de grote van de kop, de hoek van de kop, de lange necktenon (maar die had je al ) toets material is gelijk beiden palisander (bij de custom is die ebben, die heeft ook de binding aan de achterkant)
    de plaatsing van het logo (maar dat zal voor jou ook niet uitmaken)
    de top carve en de binding; die is op de reissue hoger in de cutaway dan op het origineel
    verder is de cavity voor de electronica iets anders en is ook de gleuf vande togle switch naar de caivity anders (maar dat zal voor jouw gitaar weinig uitmaken)
    ik zag bij haar tekening de split diamond op het headstock. ik kan me never voorstellen dat een STANDARD de split diamond had. daarom dacht ik dat het de tekening was van een custom. iets van de 54-reissue oid.

    inderdaad, ik was die kleine dingetjes vergeten, headstockgrootte (mijn 70-ies headstock is echt wel groot :P )

    ik was t allemaal even vergeten ops:

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    nee sorry Orpheo het zijn andere verschillen

    beide zijn tekeningen van de standard alleen de nieuwe tekening is nagetekend van een originele 59 les paul standard terwijl de vorige van een 70 ties reissue standard was

    verschillen zijn de grote van de kop, de hoek van de kop, de lange necktenon (maar die had je al ) toets material is gelijk beiden palisander (bij de custom is die ebben, die heeft ook de binding aan de achterkant)
    de plaatsing van het logo (maar dat zal voor jou ook niet uitmaken)
    de top carve en de binding; die is op de reissue hoger in de cutaway dan op het origineel
    verder is de cavity voor de electronica iets anders en is ook de gleuf vande togle switch naar de caivity anders (maar dat zal voor jouw gitaar weinig uitmaken)
    ik zag bij haar tekening de split diamond op het headstock. ik kan me never voorstellen dat een STANDARD de split diamond had. daarom dacht ik dat het de tekening was van een custom. iets van de 54-reissue oid.

    inderdaad, ik was die kleine dingetjes vergeten, headstockgrootte (mijn 70-ies headstock is echt wel groot :P )

    ik was t allemaal even vergeten ops:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top