Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 56 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 556
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard Besmet met het bouwvirus,mijn eerste bouwproject: Les Paul..

    Hallo Luitjes,

    Ook ik ben inmiddels besmet geraakt met het bouwvirus,kon niet uitblijven na mijn vorige creatie. :lol:
    Mijn doel is om een Gibson Les paul kopie te gaan maken,heb inmiddels al tekening en hout in huis,hoop komende week met de body te kunnen beginnen. :-?
    Als je eea wil volgen, Ik heb mijn website uitgebreid met dit bouwproject,en zal regelmatig de vorderingen van de bouw door foto materiaal op mijn site laten zien. :P


    greetzzzzz.... Charlotte .

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    succes! :wink: Mijn project ligt even stil, ik twijfel nog over een aantal dingen. Spul uit VS halen enzo, en of ik wel een proefmodel wil maken of dat ik toch meteen met mahonie aan de gang ga... :-?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    Je hebt een PM over die tekening van die lp :wink:
    Lakewood M1-CP, Brian Moore MC/1, Zelfbouw Strat
    MXR, T-rex, Ernie Ball
    Peavey Classic 50

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    als ik kijk wat je gedaan hebt met die vorige gitaren, MOET dit wel gewoon een vette LP worden!

    wordt het een standard, custom, junior of special?

  5. #5

    Standaard

    Leuk! Geef je af een toe ik gil als je weer wat nieuws op de website zet?

    Marreh, denk je er serieus over na om een bridge/tailpiece zelf te maken? Voor een Les Paul? Lijkt me ongeveer een van de moeilijkste brugsoorten om na te bouwen, eigenlijk. Ik zou 't zelf nooit doen, puur omdat ik nul komma nul ervaring heb met metaalbewerking. TonePros maakt superdeluxetop TOM hardware, trouwens.

    Verder, mooie stukkies hout. Moet echt weer eens naar de houthandel, wat meer mahonie kopen. Heb niet genoeg. En dan een PRSje voor mezelf bouwen. Pickups heb ik toch al liggen :-D

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    hallo allemaal,

    Welk type het wordt, maakt niet zoveel, het wordt mijn eigen gave LP,met alle opties aan boord die ik zelf in gedachten heb.
    Wat de brug betreft, kijk maar een naar mijn Yamaha, deze trem is ook zelf ontworpen en gebouwd, en is volgens mij iets moeilijker te maken als een LP brug.
    Waarom ik misschien zelf de brug ga maken is,dat ik een brug wil met pïezo erin, maar als je deze moet kopen, ben je een rib uit het lijf kwijt, so to speak, die kosten nl +-250 euries.
    Ben momenteel op zoek naar kleine pïezo elementjes.

    Als er nieuws is laat ik het idd af en toe wel weten.

    groetjes Charlotte . :wink:

  7. #7

    Standaard

    Zo, diep restpect hoor! Heb je een achtergrond/training in metaalbewerking oid? Wat voor gereedschap gebruik je/heb je om iets als een tremolo brug de creeren? Metaalbewerkingsgereedschap heb ik nauwelijks. En de hamvraag: hoeveel heeft dat gekost, aan materialen en onderdelen? Nog 'stock' dingen als Floyd Locking Saddle stukjes gebruikt (los verkrijgbaar enzo), of echt alles zelf gemaakt? Het lijkt met toch redelijk ingewikkeld zo'n preciese metaalbewerking, vooral met locking onderdelen. Als je een Floyd-achtige trem kunt bouwen, moet een TOM brug inderdaad geen probleem zijn. Alleen wel als je 'm wil platen (chrome, black, gold), denk ik, of heb je daar ook een goedkoper adresje voor? Er zijn verschillende modellen TOM in de omploop die uit Aluminium zijn vervaardigd; beetje het 'anti-messing' effect, schijnt ook zeer goed te klinken, en aluminium laat zich denk ik toch redelijk makkelijke bewerken. Als je besluit nog zo'n brug te bouwen, zou ik het zeer interessant vinden om een topic erover te volgen, kijken hoe dat in z'n werk gaat.

    Verder, een TOM met Piezo brug heb je al voor aanzienelijk minder dan 250 euri. Ik zou even contact opnemen met Acoustic Connections (http://www.acousticon.com) en kijken of ze de LR Baggs T-Bridge kunnen leveren (ze hebben wel de X-Bridge, tremolo versie ervan, voor rond de 100 dollar, maar geen T-Bridge te vinden), en StewMac verkoopt de T-Bridge voor zo'n 150-160 dollar. Moet je waarschijnlijk nog wel een preamp kopen, tenzij je een externe preamp hebt (LR Baggs Para Acoustic DI ofzo) die je wil gebruiken. Of je maakt er zelf eentje, natuurlijk. (MIMF.com heeft een premp met schema's en dergelijke..). Neem ook even contact op met ABM http://www.abm-mueller.com/ en vraag naar hun prijzen voor tunomatic + tailpiece met Piezo. Ze maken ze wel, en je kon vroeger (paar jaar geleden nog) voor aanzienlijk minder dan Vox Humana vraagt (Vox Humana is gewoon belachelijk duur, voor zowat alles) direct bij hun bestellen. Misschien het overwegen waard?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Die tekening is zo te zien van een Historic dan wel echte '54 Black beauty.
    Heb ik :-D
    Kan je een kopie daarvan maken voor mij?

    Grtz Richard
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    hallo allemaal,
    Ik heb idd,vanwege mijn werk,een fijnmechanische opleiding gehad,en bij een goede kennis kan ik de machinerie gebruiken,ook straks voor het hout frezen.
    Ben inmiddels er achter gekomen dat schaller ook een pïezobrug in het programma heeft,en deze kost ergens rond de € 70,--, wat een beter bedrag is,ga morgen mijn vaste muziekzaak bellen of hij te leveren is en wat hij precies gaat kosten.Dit bespaart natuurlijk een hoop tijd en werk.
    De elektronica ga ik ook zelf, met hulp van een collega bouwen,ik wil namelijk het PRS systeem namaken,elke pïezo z'n eigen pre-amp met toon en volume regeling,hierdoor kun je elke snaar z'n eigen klank geven.
    Heb dit gehoord op een dvd (die van de gitaar plus),klinkt waanzinnig goed.

    Laat het wel weer weten als ik meer weet.

    greetzzzzz Charlotte .

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
    hallo allemaal,
    Ik heb idd,vanwege mijn werk,een fijnmechanische opleiding gehad,en bij een goede kennis kan ik de machinerie gebruiken,ook straks voor het hout frezen.
    Ben inmiddels er achter gekomen dat schaller ook een pïezobrug in het programma heeft,en deze kost ergens rond de € 70,--, wat een beter bedrag is,ga morgen mijn vaste muziekzaak bellen of hij te leveren is en wat hij precies gaat kosten.Dit bespaart natuurlijk een hoop tijd en werk.
    De elektronica ga ik ook zelf, met hulp van een collega bouwen,ik wil namelijk het PRS systeem namaken,elke pïezo z'n eigen pre-amp met toon en volume regeling,hierdoor kun je elke snaar z'n eigen klank geven.
    Heb dit gehoord op een dvd (die van de gitaar plus),klinkt waanzinnig goed.

    Laat het wel weer weten als ik meer weet.

    greetzzzzz Charlotte .
    Ah, ik vermoedde wel zoiets. Handig, zo'n opleiding en zulke vrienden :-)

    Het preamp systeem klinkt als nogal veel verschillende systemen, wist niet dat PRS uberhaupt piezo systemen had. RMC pickups zijn waarschijnlijk de duurste player en GraphTech's GHOST systeem zijn ook de moeite waard om te bekijken, en ze hebben ook een tunomatic, dacht ik. Voor beide systemen zijn er hexaphonic preamps, en zelfs MIDI gitaar preamps.

    Op m'n eerste gitaar heb ik een oud Mike Christian piezo set met een 3-band EQ, en het geeft wel een mooie klank, pseudo-akoestisch, redelijk goed 'plugged in' geluid. Blijven piezos op een solidbody met electrische snaren, dus een akoestische gitaar is beter, maar toch. Wel handig als je live speelt, denk ik, en je wil een wat meer 'akoestische' klank hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top