Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard 010 snaren op strat met 3 tremoloveren

    Ik heb op een strat de 009 snaren vervangen door 010 maar nu komt de tremolo een heel eind omhoog. Er zitten maar 3 veren in. Heb je 5 veren nodig om op dikkere snaren te spelen? Of moet ik de schroeven van de veren strakker aandraaien?

  2. #2
    vinni
    Guest

    Standaard

    Probeer het eerst maar eens met het aandraaien van die schroeven.
    Als dat niet voldoende helpt dan veren erbij.

    Eenvoudig....toch?

    Vinni

  3. #3

    Standaard

    Had ik toevallig gisteren ook bij de hand op mijn Fender Strat.

    Plaat aan de achterkant open, schroeven aandraaien en voor je het weet staat het weer op oud niveau. Wel tijdens het schroeven zo nu en dan even je snarenspanning checken, dat die niet te hoog op loopt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    5 veren erin, helemaal aandraaien totdat de trem stijf op de body zit. Die jengelende veren dempen met watten oid. Stukje hout tussen het tremblok en de body rammen. Gratis aanzienlijk meer laag en sustain. Wie gebruikt nou echt die klote strat trem, behalve Hank B. Marvin :-D

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie
    5 veren erin, helemaal aandraaien totdat de trem stijf op de body zit. Die jengelende veren dempen met watten oid. Stukje hout tussen het tremblok en de body rammen. Gratis aanzienlijk meer laag en sustain. Wie gebruikt nou echt die klote strat trem, behalve Hank B. Marvin :-D
    Ik gebruik hem erg veel..
    maar ik speel ook alleen maar met Floyd Rose tremelo's
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Dat bedoel ik :-D

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    5 veren erin, helemaal aandraaien totdat de trem stijf op de body zit. Die jengelende veren dempen met watten oid. Stukje hout tussen het tremblok en de body rammen. Gratis aanzienlijk meer laag en sustain
    Misschien ben ik het daar wel niet mee eens. Ik heb jarenlang met jou setup gespeeld maar ben daarvan afgestapt inmiddels. Ik krijg het beste strat geluid met een net zwevende tremolo. Het tremolo blok raakt dan dus *niet* de body. Ik gebruik de tremolo eigenlijk ook nauwelijks maar toch prefereer ik nu deze setup. Een stuk of 4 veren is dan genoeg. Inmiddels zijn Strat spelende collega's ook op deze setup over aan het stappen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Sterker nog: ik prefereer een goed werkende vintage tremolo boven een Floyd Rose tremolo op mijn strats. Zodra de mesjes van FR trems maar een beetje beginnen te slijten (wat onvermijdelijk gebeurd), dan is de vintage trem toch betrouwbaarder.

    3 veren, 0.10 snaardikte, graphtech topkammetje, locking tuners en tremoloblok zwevend afgesteld. Doe er de gekste dingen mee en is zo stemvast als mijn overbuurvrouw. Wat wil je nog meer?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie
    5 veren erin, helemaal aandraaien totdat de trem stijf op de body zit. Die jengelende veren dempen met watten oid. Stukje hout tussen het tremblok en de body rammen. Gratis aanzienlijk meer laag en sustain. Wie gebruikt nou echt die klote strat trem, behalve Hank B. Marvin :-D
    Pfffff, sorry dude, maar hoezo behalve Hank B.? Zeker nog nooit van Ike Turner gehoord? Of van Buddy Guy, Dick Dale, Jeff Beck, SRV of van Hendrix? :razz:
    **Just keep on boogying**

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Sterker nog: ik prefereer een goed werkende vintage tremolo boven een Floyd Rose tremolo op mijn strats. Zodra de mesjes van FR trems maar een beetje beginnen te slijten (wat onvermijdelijk gebeurd), dan is de vintage trem toch betrouwbaarder.
    Met een goeie Floyd Rose valt dat erg mee hoor, ik heb een 18 jaar oude ibanez met FR, is nog steeds errug stemvast en betrouwbaar :-)
    Cut not the wings of your dreams,
    for they are the heartbeat and the freedom of your soul.


    http://www.myspace.com/restlessmoonband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top