Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Als je veel knopjes wilt draaien en wilt blijven tweaken dan kun je denk ik het best voor de Digitech GNX4 gaan.

    Bij de Tonelab (en ik denk idem. bij de POD) ben je toch beperkt tot de gemodelleerde versterkers/effecten met de bijbehorende beperkingen.

  2. #22
    Member
    Geregistreerd
    7 september 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DieterVDW
    ...
    mensen die het geluid gewoon intern laten clippen, waardoor er natuurlijk digitale artefacten geïntroduceerd worden...

    euhm... wat?
    Intern werkt de GT-8 eigenlijk ook gewoon als een verzameling stompboxes. Je moet er dus ook voor zorgen dat het signaal tussen deze stompboxes niet te luid of te stil is. Een digitaal signaal kan namelijk maar binnen een bepaald bereik zitten, en je moet er dus voor zorgen dat je signaal daarin blijft.
    Als het output level van een bepaald effect bvb te luid zet, dan past het signaal niet meer binnen dit bereik, en wordt alles wat buiten dit bereik valt er gewoon 'afgehakt'. Dit noemt men 'clipping', en heeft een zeer slechte invloed op je geluid (uit zich als een soort gekraak in je geluid).
    Te stil is ook niet goed, dan gebruik je eigenlijk een kleinere resolutie om je signaal te representeren, en dus wordt je signaal eigenlijk 'grover' doorgegeven dan. Maar da's echt miniem, dat zul je nooit horen.
    Dus: beter te stil dan te luid!
    Gewoon er altijd goed voor zorgen dat er zich nergens clipping voordoet, en je zit veilig!
    Dit geldt trouwens voor alle digitale geluidsapparatuur.

    De GT's bevatten een level meter waarmee je deze volumes kunt checken, deze zit jammer genoeg vrij goed verborgen en de meeste mensen gebruiken 'm dan ook niet denk ik.
    Dat zijn dan ook de mensen die klagen dat de GT 'digitaal'/brak klinkt...
    De GT's geven je héél veel vrijheid, maar je moet wel weten hoe er mee om te gaan...

    Mocht je trouwens een GT kopen, dan raad ik je aan om eens het volgende document eens te zoeken en te lezen:
    "Boss GT-x Setup Guide" door Barry Pearce
    Daar staat echt alles in wat je kan doen met een GT en waar je moet opletten + nog veel extra algemene informatie (zoals bvb bovenstaande).
    Echt héél interessant!
    TE RUILEN:
    Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion pickup
    voor iets wat rustigers

    Gear:
    Squier Strat met Texas Specials
    Gibson Explorer '76 Ebony
    Boss GT-8
    Marshall DSL 401

  3. #23

    Standaard

    Ow ok, ik snap

    thx voor de info!

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    7 september 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica
    Ow ok, ik snap

    thx voor de info!
    /me gitaarnerd .
    TE RUILEN:
    Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion pickup
    voor iets wat rustigers

    Gear:
    Squier Strat met Texas Specials
    Gibson Explorer '76 Ebony
    Boss GT-8
    Marshall DSL 401

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thedevilinside
    Haal die punt dan maar weer weg en vervang het door "om uiteindelijk bij 19 inch uit te komen".

    Toch zie je dat niet veel in vergelijking met die andere dingen, ook op marktplaats zie je weinig 19 inch spul. Raar eigenlijk, okee tis wat duurder maar toch duidelijk beter.
    Op de duitse Ebay vind je wat meer maar ook procents gewijs veel minder.

    Is het de prijs, de omvang of weten veel mensen niet beter.
    19" spul is toch niet héél erg populair in de gitaarwereld en daardoor brengt het ook minder op tweedehands, dat maakt de drempel om het te verkopen weer hoger! En daarbij, als je bijvoorbeeld een 1HE apparaat over hebt waar je niets mee doet, is't nog altijd leuke opvulling voor je rack En met 19" spul ga je vaak toch voor veelzijdigheid en omdat je toch al veel geld aan het uitgeven bent is het misschien vaak meer een kwestie van uitbreiden dan upgraden als je weer iets nieuws koopt
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  6. #26

    Standaard

    die volume-meter heb ik bij toeval pas ontdekt toen ik mijn eigen GT-6 al verkocht had ops: (heb um namelijk aan bandmaatje verkocht). niet dat hij er beter mee om weet te gaan, het was dat IK aan het kloten was met die GT dat ik er ineens achter kwam :-p

    maargoed, ik zit nu aan de 19" en dat bevalt me perfect
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  7. #27

    Standaard

    Ik heb inmiddels zo'n GT-8, prima pedaaltje. Op zich heb ik al aardige presets kunnen maken.

    Ik ben op zoek gegaan naar die setup guide van Barry Pearce om te kijken of het nog beter kan, weet iemand die te vinden, google geeft niet echt nuttig resultaat.

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    7 september 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door provenance
    Ik heb inmiddels zo'n GT-8, prima pedaaltje. Op zich heb ik al aardige presets kunnen maken.

    Ik ben op zoek gegaan naar die setup guide van Barry Pearce om te kijken of het nog beter kan, weet iemand die te vinden, google geeft niet echt nuttig resultaat.
    http://www.bossgtcentral.com/manuals...xSet-upv02.pdf

    Op de Yahoo GT-6 groep staat 'm ook in Word formaat dacht ik.
    (http://launch.groups.yahoo.com/group/GT-6/ )
    Sowieso ook een vrij interessante plaats ivm informatie rond de GT's.
    Er is trouwens ook een GT-8 groep:
    http://launch.groups.yahoo.com/group/GT-8/
    TE RUILEN:
    Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion pickup
    voor iets wat rustigers

    Gear:
    Squier Strat met Texas Specials
    Gibson Explorer '76 Ebony
    Boss GT-8
    Marshall DSL 401

  9. #29

    Standaard

    thx, die setup guide kon ik ook niet vinden

    Ik denk dat ik weet wat ik ga doen:
    Ik spaar nog even door en alst goed is heb ik over 6 weken genoeg geld voor de Boss GT-8 met een nieuwe Randall top + kabinet. De gitaar gaat de top in en dan gaat er een kabel naar de GT-8 en weer terug zodat er een preamp tussen zit.
    Ik weet niet precies het type Randall, maar dat post ik later wel een keer

    Thx voor alle info

  10. #30

    Standaard

    Als je de preamp van je top wilt gebruiken kun je misschien beter de four cable method gebruiken. Op die manier kun je zo nu en dan kiezen of je de preamp van je Boss of die van je top wilt gebruiken.

    De 4 cable method staat (nu net gelezen) in de Boss GT setup guide.

    Komt in het kort hier op neer:

    Gitaar ---> GT-8 input
    GT-8 send ---> Input versterker
    Versterker send ---> GT-8 return
    GT-8 output ---> Versterker return

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top