Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11

    Standaard

    Wat ook cool is aan de Tonelab:

    Stel je gebruikt de tonelab alleen voor de FX in de fxloop. Gebruik dan naast de standaard fx eventueel de TUBE OD / Orange Dist / Fat dist etc. om te boosten voor bijv. solo's. Handig als je amp geen ''boost'' kanaal heeft.
    SL - 3

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    vetallica, als je petrucci naspeelt dan zou ik verwachten dat je al aardig verstand hebt van gitaarspelen en wat erbij komt.
    Petrucci gebruikt nauwelijks pedalen maar haalt zijn sound uit de mesa boogie threadplate versterker. (en uit zijn vingers...)
    In de podxt van Line6 zit ook een aardige benadering daarvan.

    Wat voor spul heb je nu?
    Nauwelijks pedalen ben ik met je eens, maar nauwelijks effecten waag ik te bestrijden

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Drewlllllll

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Ik wil ff kwijt:

    Het is BOSS en geen BOSCH (denk aan boormachines)
    en wat hebben mensen tcoh met peNdalen .... het zijn PEDALEN

    en wat betreft: losse pedalen vs multi... begin met multi (zoals iedere beginnende gitarist) en eindig (dan toch) met losse pedalen (want die klinken toch beter)



    Punt

  5. #15

    Standaard

    Haal die punt dan maar weer weg en vervang het door "om uiteindelijk bij 19 inch uit te komen".

    Toch zie je dat niet veel in vergelijking met die andere dingen, ook op marktplaats zie je weinig 19 inch spul. Raar eigenlijk, okee tis wat duurder maar toch duidelijk beter.
    Op de duitse Ebay vind je wat meer maar ook procents gewijs veel minder.

    Is het de prijs, de omvang of weten veel mensen niet beter.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    vetallica, als je petrucci naspeelt dan zou ik verwachten dat je al aardig verstand hebt van gitaarspelen en wat erbij komt.
    Petrucci gebruikt nauwelijks pedalen maar haalt zijn sound uit de mesa boogie threadplate versterker. (en uit zijn vingers...)
    In de podxt van Line6 zit ook een aardige benadering daarvan.

    Wat voor spul heb je nu?
    Ik heb een marshall valvestate vs 230... niet egt bijzonder maar de chorus is wel leuk.
    Boss MT-2 Metal Zone en Hyper Metal (maar de laatste gebruik ik zelden)
    verder een Ibanez WH10 Wah... die ik al een half jaar niet meer heb gebruikt omdat ie constant de batterij leegtrekt...

    euhm, ik speel vooral op mn Gibson LP Gothic. Verder heb ik een '86 Jackson RR-1
    (en mn eerste Ibanez... maar die is vrij 'stoffig' )

    Ik haal mn sound vooral uit de Gibson zelf, zoals je ziet heb ik niet egt veel speelruimte... maar met het switchen tussen elementen (en wat draaien aan geluid en enzo ) kom ik tot nu toe wel al mn optredens door zeg maar.
    Ik speel nu bijna 10 jaar gitaar en ik wil wel iets om mee verder te kunnen (niet dat ik de Boss/POD/Tonelab koop en na een jaar denk shit was ik maar voor losse pedalen gegaan). En ik hoef het geluid van Petrucci niet te imiteren, ik ga liever zelf uitvogelen wat ik een mooi geluid vind.

    @Wormaap: Ik heb ook die site van Petrucci bekeken en een paar van zijn racks opgezocht op musiciansfriend... word je niet vrolijk van *kwijl*

    edit: nauwelijks pedalen?

    het enige verschil is, is dat al die knopjes naar zn racks + amps gaan... neem ik aan? (ik zou niet weten waar anders naartoe)

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phx
    Ik wil ff kwijt:

    Het is BOSS en geen BOSCH (denk aan boormachines)
    en wat hebben mensen tcoh met peNdalen .... het zijn PEDALEN
    Sorry... ik had net nieuwe Bosch bougies voor de auto gehaald... dat zal t zijn ops:

    maar ik heb nog niemand 'peNdalen' zien typen..?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    En dan het woord effectkastje of stemkastje..
    My god dat vind ik echt erg om te horen..
    klinkt zoo stom,als of het echt een effectpedaal is van formaat nachtkastje ofzo :P :-D
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    7 september 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    39

    Standaard

    Ik heb zelf een GT-8 en tot voor kort een GT-6.
    Van beide heel tevreden, alhoewel ik de GT-8 vooral een stap vooruit vind qua features en gebruiksgemak.
    De GT-8 laat je toe om zowat elk geluid uit je gitaar te krijgen dat je kan dromen, dus dat is het probleem zeker niet.
    Ik moet je alleen waarschuwen dat de GT's nogal arbeidsintensief zijn, als je niet houdt van geduldig knopjes draaien om de perfecte sound te vinden, dan kijk je misschien beter ergens anders...
    Zo'n GT is eigenlijk gewoon een computer in een floorboard, en even complex bij momenten...
    Ik veronderstel dat je een GT ook wel 'simpel' kan gebruiken, maar mits wat geduld kun je echt héél diep gaan...
    En belangrijk bij het gebruik van een GT is ook dat je goed let op de interne levels tussen de FX. Da's de grootste oorzaak van klachten over het geluid van de GT's denk ik: mensen die het geluid gewoon intern laten clippen, waardoor er natuurlijk digitale artefacten geïntroduceerd worden...
    TE RUILEN:
    Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion pickup
    voor iets wat rustigers

    Gear:
    Squier Strat met Texas Specials
    Gibson Explorer '76 Ebony
    Boss GT-8
    Marshall DSL 401

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DieterVDW
    ...
    mensen die het geluid gewoon intern laten clippen, waardoor er natuurlijk digitale artefacten geïntroduceerd worden...

    euhm... wat?

    Maar verder wel bedankt voor je bericht: "als je niet houdt van geduldig knopjes draaien om de perfecte sound te vinden, dan kijk je misschien beter ergens anders... "
    Dat is juist wat ik constant doe: knopjes draaien om t geluid net wat 'beter' te krijgen (haast n obsessie geworden )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top