Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70

Discussie: Nieuw speeltje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Behold ! mijn nieuwe speelgoedje !

    een MTD Kingston 4.

    http://www.mtdbass.com/assets/images...Kingston-4.jpg

    't is een passieve bass, maar ik ga er over 2 weekjes een actieve EMG pickup in stoppen, dan krijg ik NOG voller geluid :grin:

  2. #2

    Standaard

    wauw nice axe ;x

    Heb je geld teveel, eerst een 8 x 10 kast, nu weer een Kingston :smile:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    ja hoeveel bassen heb je nu al wel niet?

    of heb je een andere bas er voor ingeruild?

    anders heb je echt gewoon veel te veel geld over! hahaha :smile:

    BathmutZ

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    als je in een passieve bas actieve elementen zet moet je toch wel een stuk uit je bas zagen om het batterijtje kwijt te kunnen of hoe ga je dat aanpakken?

    onze gitarist wou in z'n passieve gitaar ook actieve elementen, maar kreeg toe de tip het niet te doen, gewoon passief houden dus.

    BathmutZ

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    nee, de kingston heeft een vrij grote cavity aan de achterkant, zoals je op dit plaatje kunt zien :

    http://www.mtdbass.com/assets/images/red-bolts.jpg

    dus ik hoef er niets uit te zagen of zo.. misschien hoogstens 2 gaatjes bijboren voor de 3e knop, en een parallel/serial schakelaartje.

    ding is echt superlicht, ideaal als je ( net als ik ) lange optredens geeft. vrij smal , maar loeisnel nekje, en heel uhm.. tjah " punchy " geluid.. lijkt beetje op de stingray qua geluid.. alleen heeft de kingston een z.g.n. " nul fret ". dat betekend dat er net voor de nut ( plastik stukje waar de snaren over lopen ), een fret zit. dit heeft als voordeel dat een open noot precies hetzelfde geluid produceerd als een gefrette noot.

    daarom.. het bassje kost 675 euro, maar komt echt qua kwaliteit overeen met bassen die bijna het dubbele kosten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    b.t.w. het wat een typo..

    een seymour duncan element, met een EMG preamp komt erin.. :smile:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ok ik ging dus vandaag eens naar de winkel om te gluren wat zo'n preamp kost.. sweet jesus.. wat zijn die duur !

    dus ik ging naar huis met een Bartolini MME pickup en een BAE HR 2/2-AP preamp.

    de MME pickup is dual-coil en heeft veel midden & laag + en ruisfilter voor het hoog.

    de BAE HR 2/2-AP is speciaal voor bassen met 1 element, en heeft 2 van die " stacked " knoppen.. dus ik hoef geen gaten bij te boren, en heb toch een 2-bands EQ ( hoog & laag ) En als je de volume knop "uit-trekt", schakelt ie over naar passief. dus ik heb zowel actief als passief :grin:

    de pickup kost 135 euro
    de preamp kost ook 135 euro.. heb je voor 270 euro toch een goeie investering :smile:
    zou ook goed werken voor bijvoorbeeld een OLP stingray..

    oww mamma.. wat gaat dat ding lekker klinken.. woei !!! :grin: :grin:



  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Foutje.. ik heb dus geen BAE HR-2/2, maar een NTBT 918..

    ik kwam er vandaag achter.. maar dat geeft niet.. want de NTBT kan op 18v.. dus ik heb er een 2e batterij bij aangesloten.

    de kingston klinkt nu echt (!) lekker.. beetje mengsel tussen een Stingray en een BTB.. heerlijk volle diepe bass en crispy hoog.

    mensen.. mijn tip : koop een OLP, stop er een MME + NTBT in, en schop _GIGANTISCH_ kont !! ( en als je 't zelf niet aandurft, wil ik hem ook wel voor je inbouwen :smile: )

  9. #9

    Standaard

    Ja wilde ik doen allodox als verjaardags project ofzo. Maar waar stop je de 2x9volts er is geen cavity in een olp!

    Freesen en een plaatje erop?

  10. #10

    Standaard

    waar haal jij je hardware Tim?
    Bij Paul?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top