Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard

    Is nieuw overdrive/clean-boost pedaal. Had zeer goede kritiek in GuitarPlayer (feb. 2001). Wordt verder in de VS gezien als een van de beste/veelzijdige pedaaltjes van de laatste tijd. In nederland belde ik tevergeefs een aantal (grote) muziekwinkels. Niemand kent de sparkle drive hier. Weet iemand hoe dat kan? Is 'ie in gitaarkringen (nog) niet bekend of vindt men het hier Amerikaanse hype? Graag jullie reacties. HansP

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2001
    Locatie
    AALST
    Berichten
    658

    Standaard

    Hoi,
    in Belgie gemakkelijk te vinden dacht ik, ik heb onlangs een pedal power II gekocht van Voodoo lab, hebben die dingen ook wel op stock
    Hansies

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Inmiddels heb ik er al bijna een jaar een. Via MusikProductif in Duitsland. Is nu ook wel in Nederland te krijgen maar check de prijs.
    Zeer goede en subtiele overdrive, vooral door de clean boost, al dan niet vermengd met de gain. Mijn TS9/808 gaat de deur uit!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Kijk bij http://www.guitarman.nl op de site!

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2002
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    4

    Standaard

    De Sparkle drive (voodoolab) is één van de betere boetiekpedals.
    Het heeft de mogelijkheid om clean en od.sound te mixen.
    Belangrijk: het is handgebouwd en bezit een JR 4551 ic chip, diegene die ook in de ibanez ts 808 zit.
    Een andere goede pedaal is van Reverend de "drivetrain" eveneens met de JR4551 chip.
    Meer info, mail me

    Lefty Freddie

  6. #6
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    DE cleanboost van de Sparkle Drive is wel leuk maar heeft ook een groot nadeel vind ik nl. hoe harder je speelt, ik bedoel dan, hoe harder je je snaren aanslaat, hoe meer clean boost je gaat krijgen. Als je dus wat overdrive en wat clean geeft met de SD en dan harder aanslaat krijg je ineens meer clean terwijl met een ander pedaaltje je net meer gain krijgt. Klinkt HEEL raar!

    Yoeri

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top