Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Monitor

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik zing regelmatig maar de huidige monitoring van de band is niet optimaal. Daarom ben ik eens gaan rondkijken naar een monitor voor band en prive gebruik maar bij feedback e.d. kom ik er via internet niet achter of het mogelijk is wat ik zoek.

    Weten jullie of het met een actieve monitor mogelijk is om er direkt een microfoon (via klein mengpaneeltje en/of direct in te pluggen ?
    Als dat kan is het dan ook mogelijk om het microfoon signaal naar het grote mengpaneel (liefst via speciale uitgang van de monitor i.v.m. eenvoud) terug te sturen naar PA systeem ?

  2. #2

    Standaard

    misschien is dit wat voor je:
    http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/4641

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Is inderdaad zoiets wat ik zoek, maar wat ik me afvraag is of het mogelijk is om tevens het microfoon signaal naar het andere mengpaneel voor de PA te sturen.(heb jezelf het volume niveau van de monitor onder controle).

    Kan dit vanuit een dergelijke monitor of moet je het signaal voordat het de monitor ingaat splitsen?

  4. #4

    Standaard

    Er zit op deze monitor ook een uitgang zodat je'm door kunt lussen naar de PA

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    een goede monitor is HEEL belangrijk bij optreden.. je gitaarversterker zorgt voor 40 % van je geluid, de overige 60 % van je volume komt uit je monitor.. goede balans tussen deze 2 vinden is dus zeer belangrijk voor een goed geluid.

    edoch.. een 1x15" monitor pakken voor gitaar is nutteloos.. de speaker is veel te langzaam.. dan hoor je maar de helft van je geluid.. een 2x10" , 2x8" of 1x12" monitor heeft meer nut

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Tijdens optredens (niet echt grote zalen) heb ik voor gitaar geen monitoring nodig.
    Ik vind het prettig om mezelf goed te horen met zingen. Door huidige matige monitoring gaat dat soms wat moeizaam, financieel is het voor de meeste leden niet haalbaar om monitors voor de band aan te schaffen. Als ik nu me eigen monitor heb die ook toepasbaar is voor oefenen en als prive monitor kan ik er voor zorgen dat ikzelf optimaal kan spelen. Ook als ik eens met wat anderen oefen is dat wel makkelijk.

    Ik ga deze monitor binnenkort eens bekijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top