Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: de taylor baby

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2002
    Locatie
    Winterswijk
    Berichten
    52

    Standaard

    ik ben van plan om de taylor baby te kopen maar nou vroeg ik me wat de mensen die al een taylor baby hebben er van vinden. is het een goede gitaar voor de prijs die ervoor betaald enz of kan ik toch maar beter doorsparen voor een andere

    greetz

  2. #2

    Standaard

    Ik zelf ben in het bezit van de aller eerste Baby Taylor die gemaakt is. Ik heb er een halfjaar op gespeeld, en elke minuut ervan genoten.

    De klank die hij presteert is ongekend, Na dat half jaar heb ik een 420 aangeschaf, BIG one en sounds like heaven! Taylor is mijn favoriet... en je zult nooit spijt krijgen van een Baby Taylor!!!


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb er ook op gespeeld en ik vind hem erg goed maar ik ben toch iets blijer met mijn sigma dr 28.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik heb geen Taylor Big Baby, maar wel een Taylor 410. Geweldige gitaar.
    Eénmaal Taylor, nooit meer wat anders :grin:

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad iets wat je niet moet doen als je een muziekwinkel instapt, is een Taylor pakken.. Want dan loop je ermee de winkel uit...!!!

    En hij had het niet over de BIG baby maar de Baby! De Big Baby is gekomen vanwege het succes van de Baby! De big Baby is ook schitterend, alleen vind ik de Baby toch iets meer hebbben :smile

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2002
    Locatie
    Winterswijk
    Berichten
    52

    Standaard

    blij te horen dat ik een goede keus heb gemaakt maar wat ik alleen jammer vindt is dat de taylor baby geen slagplaat heeft
    nog een vraagje zit er nog veel prijze verschil tussen de big en de normale baby taylor

    greetz

  7. #7

    Standaard

    Het zal je wonderen doen door op http://www.benelly.nl te kijken! Hun zijn de officiele importeur van Taylor. Ik geloof dat een Baby er al is vanaf 350 euro en een Big Baby vanaf 425 euro.

    Op de Baby Taylor zit inderdaad geen slagplaat, maar daareentegen wel op de Big Baby! Verder zou ik bij de keus van je Taylor goed kijken naar het aanbod... Je hebt Mahonie, Rosewood, Maple . Dit zijn de houtsoorten waarvan de gitaar is gemaakt! Het maakt eigenlijk weinig uit welk houtsoort neemt, want ze klinken als geen ander. EN Taylor heeft geen concurrentie met "kleine gitaren" Ach.. ik twijfel of ze uberhaupt concurrentie hebben in de gitaarmarkt :smile

    Gotta love a Taylor, or you must be nuts :wink:

  8. #8

    Standaard

    Nou nou nou, nu wordt er hier toch wel lichtjes overdreven zenne mannekes. :smile: Taylors zijn idd in het algemeen goede gitaren, maar er zijn nog erg veel andere goede merken... Zeker in het duurdere gamma.
    De (Big) Baby is zeker wel een goede keuze, maar ik zou toch ook is aan een Seagull S6 denken.
    Ach, 't is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak hoor...

  9. #9

    Standaard

    >Nou nou nou, nu wordt er hier toch wel lichtjes overdreven zenne mannekes.


    Hmmm... nou Taylor gitaren, behoren bij de top 3 van de wereld. Steeds meer mensen/artiesten gaan dat inzien. Bob Taylor, heeft in die jaren, zoveel ontdekt aan gitaren wat beter kon. Samen met 2 andere merken zijn het gewoon de beste gitaren ter wereld.

    Taylor gitaren, zijn om de donder NIET goedkoop. Mijn 420 was 3000 gulden, en je hebt ze ook tot 45.000 gulden!

    Need I say more? or have a look at..

    http://www.Taylorguitars.com

    Seagull is ook goed, maar behoord tot de middenklasse, en Taylors tot de Hoogste klasse.

  10. #10

    Standaard

    "Hmmm... nou Taylor gitaren, behoren bij de top 3 van de wereld. Steeds meer mensen/artiesten gaan dat inzien. Bob Taylor, heeft in die jaren, zoveel ontdekt aan gitaren wat beter kon. Samen met 2 andere merken zijn het gewoon de beste gitaren ter wereld."

    Ik ken Taylor best wel hoor, en het zijn idd geen slechte gitaren. Maar om ze nu direct de beste van de wereld te gaan noemen vind ik wat overdreven. De Taylor die het meeste waar voor z'n geld biedt is (in mijn ogen: puur mijn eigen mening, je mag er dus totaal anders over denken :smile: ) de 314. Echt wel een erg goede gitaar voor z'n prijs. Maar ik vond het verschil tussen die 314 en de duurdere modellen (heb verschillende 514's, 714's, 814's uitgetest) nogal teleurstellend klein uitvallen.
    Maar je hebt echt nog wel veel merken die met Taylor kunnen wedijveren: Martin en Larrivée uiteraard, maar ook een horde kleinere bouwers: Collings, Santa Cruz, Lowden,... Spijtig dat de gitaren van die bouwers niet zo makkelijk te vinden zijn, maar zeker de moeite waard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top