Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 173
  1. #161

    Standaard

    wat is da maximale lengte van een fender telecaster? van aan de kop tot aande onderkant van de body?

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    vraagje

    Hey Mattia,

    Even een vraagje over een aantal pagina's terug:
    Hoe heb je grafietstrips in de hals gezet?
    Zitten die gewoon los? Of heb je ze gewoon met titebond gelijmd?
    Of met een andere lijm misschien?

    vr.gr.

    Branko

  3. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hey Mattia,

    Even een vraagje over een aantal pagina's terug:
    Hoe heb je grafietstrips in de hals gezet?
    Zitten die gewoon los? Of heb je ze gewoon met titebond gelijmd?
    Of met een andere lijm misschien?

    vr.gr.

    Branko
    Dit had ik even gemist, sorry. Ze zitten met polyurethaan lijm vast, je kan ook epoxy gebruiken.

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amon



    Gaat lekker!


    Nu weet ik waar die carbon fibre dingen voor zijn.... Ik had die oit besteld om een binding rond de hals mee te maken: resultaat was prima, maar het is erg irritant spul als je het schuurt, net zoiets als glaswol isolatie materiaal.
    Ik heb dit verhaal eens een beetje doorgenomen, maar ik denk dat ik ergens iets mis, want begrijp niet echt waar die carbon fibre dingen voor zijn
    Is dit een soort van betonyzer idee?
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Dit had ik even gemist, sorry. Ze zitten met polyurethaan lijm vast, je kan ook epoxy gebruiken.
    Beter laat dan nooit!!! Bedankt voor de reactie!!!

    vr.gr.

    Branko

  6. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rebulie
    Ik heb dit verhaal eens een beetje doorgenomen, maar ik denk dat ik ergens iets mis, want begrijp niet echt waar die carbon fibre dingen voor zijn
    Is dit een soort van betonyzer idee?
    Carbon fibre heeft een aantal voordelen: het is stijver dan het hout dat het vervangt, wel iets zwaarder (echter voor zijn gewicht sterker dan staal), en het heeft vooral een andere belangrijke eigenschap: geen ' geheugen'. Hout is plastisch, dus als je het hout onder spanning brengt (snaarspanning, dus), zal het in de loop der tijd die vorm wat vasthouden, en niet helemaal teruggaan naar de oude positie: het buigt altijd wat.

    Nu heb je een truss rod (twee richtingen) voor aanpassingen, maar CF verstevigt het geheel, het wordt een stuk stijver, en de resonantie wordt geegaliseerd (geen 'dead spots') omdat er een egaal stuk stijfheid in zit gebouwd.

    Bref, ik gebruik ze in al mijn halzen, omdat ik dat extra beetje stijfheid wel wat vind hebben, en het voegt nauwelijks gewicht toe.

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Carbon fibre heeft een aantal voordelen: het is stijver dan het hout dat het vervangt, wel iets zwaarder (echter voor zijn gewicht sterker dan staal), en het heeft vooral een andere belangrijke eigenschap: geen ' geheugen'. Hout is plastisch, dus als je het hout onder spanning brengt (snaarspanning, dus), zal het in de loop der tijd die vorm wat vasthouden, en niet helemaal teruggaan naar de oude positie: het buigt altijd wat.

    Nu heb je een truss rod (twee richtingen) voor aanpassingen, maar CF verstevigt het geheel, het wordt een stuk stijver, en de resonantie wordt geegaliseerd (geen 'dead spots') omdat er een egaal stuk stijfheid in zit gebouwd.

    Bref, ik gebruik ze in al mijn halzen, omdat ik dat extra beetje stijfheid wel wat vind hebben, en het voegt nauwelijks gewicht toe.
    Ook kun je door de fiber rods een plattere snel spelende hals maken. Haal je meer hout weg van de hals en blijft ie toch strak. Tenminste als je platte halzen lekker vind spelen (ik wel!), maar dat is persoonlijk.

    vr.gr.

    Branko

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    Thumbs up

    Had ik nog nooit van gehoord, maar ik kom hier ook nog niet zo lang

    Mooie projecten trouwens Mattia en Branko
    groeten Roel
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  9. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Ook kun je door de fiber rods een plattere snel spelende hals maken. Haal je meer hout weg van de hals en blijft ie toch strak. Tenminste als je platte halzen lekker vind spelen (ik wel!), maar dat is persoonlijk
    Klopt inderdaad. Alleen vind ik platte halzen juist minder fijn, dus daar doe ik het niet voor. Maargoed, een langere hals (diepe carve, geen hiel, body join bij 22ste fret) van een relatief zachtere houtsoort (mahonie is mijn favoriet, en het is geen maple, zeg maar), daar helpt het ook bij.

    Rebulie: het is niet echt gek dat je er nooit van hebt gehoord. Bij fabrieksgitaren wordt 't nooit gebruikt, bij mijn weten, en verder alleen bij handgebouwde gitaren en high-end bassen.

  10. #170
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rebulie
    Had ik nog nooit van gehoord, maar ik kom hier ook nog niet zo lang

    Mooie projecten trouwens Mattia en Branko
    groeten Roel
    Thanx!!

    vr.gr.

    branko

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top