Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard "Goedkopere" taylors interessant?

    Hey hallo,

    Ik ben aan het orienteren op het gebied van de wat ''duurdere gitaren" zonder cutaway (ongv. 1000 euro)

    Ik zat zelf te denken aan een taylor 214. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien wat positieve / negatieve dingen erover kunnen vertellen.

    Groeten en alvast bedankt Pieter Jan.

  2. #2

    Standaard "Goedkope" Taylors

    Als je er een tweedehands vindt kan het de moeite zijn ze aan een deftige prijs te kopen, nieuw zijn ze te duur voor hun kwaliteit. Maar ja, je speelt dan wel op een gitaar met het logo "Taylor".
    Er staat een interessante aanbieding op : http://www.marktplaats.nl/index.php?...elen/c895.html
    Het gaat om een Taylor 312 aan 750,00 eur.
    Ik heb zelf dat (kleinere) model al uitgeprobeerd : heel handzaam en toch een volle, rijke klank.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjwentink
    Hey hallo,

    Ik ben aan het orienteren op het gebied van de wat ''duurdere gitaren" zonder cutaway (ongv. 1000 euro)

    Ik zat zelf te denken aan een taylor 214. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien wat positieve / negatieve dingen erover kunnen vertellen.

    Groeten en alvast bedankt Pieter Jan.
    Laatst gewijzigd door Fingerpick; 11 januari 2008 om 13:29

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    ideetje

    Eh, Fingerpick, ik ben benieuwd of TS nog steeds op zoek is.

    De post is van mei 2005
    Een dikke streep is ook een lijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Arme knul dan, dat hij destijds helemaal geen antwoord heeft gehad
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #5

    Red face

    Jawadde ! Mijn teletijdmachine verkeerd ingesteld ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Eh, Fingerpick, ik ben benieuwd of TS nog steeds op zoek is.

    De post is van mei 2005

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Toch vraag ik me af of zo'n Taylor 214 slecht is voor zijn prijs. Ze zijn dacht ik iets van rond de 1000 euro. Dat is niet heel duur, ze zijn gemaakt voor goede houtsoorten en Taylor kan nette gitaren bouwen. Ik vraag me daarom af waarom ze hier afgekraakt worden.

    Hoe zijn ze in vergelijking met die Taylor GS serie. Ze vallen beide in dezelfde prijsklasse.

  7. #7

    Standaard

    Nee hoor, ik kraak Taylor hélemaal niet af : prachtige en heel vlot spelende instrumenten, ook de "lage" reeksen...
    Ik maakte alleen de bedenking dat je voor een 214 (nieuw 950€) op de tweedehandsmarkt al heel wat keuze hebt in oudere en betere gitaren.
    En wat de mooie GS reeks aangaat : reken toch maar op 2500,00€, zij zijn daarentegen hun prijs wél waard.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic
    Hoe zijn ze in vergelijking met die Taylor GS serie. Ze vallen beide in dezelfde prijsklasse.
    Laatst gewijzigd door Fingerpick; 19 januari 2008 om 18:29
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

  8. #8

    Post

    hey , ik heb een taylor 110e vergeleken met die 214!! Er is wel degelijk klankverschil maar ik ben naar de 110e gegaan. Ze speelde vlotter en beter en ze kost minder.

  9. #9

    Standaard

    Het leuke van Taylor is dat de allergoedkoopste even netjes en precies gebouwd is als de allerduurste. Wat dat betreft zijn 'goedkope' Taylors dus echt subliem. Het verschil in klank zit hem alleen maar in het gebruikte hout.


    P.S. Wat een #%!*-weer hier...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    iemand biedt mij te ruil aan een big baby van 2000 a 2001.. voor mijn stratje..
    is dat wat?
    ik heb een 710 of 712 gehad en die was hhhhhhhhhhhhhhmmmmmm :P

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top