Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Jazzmaster/LesPaul?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 juli 2002
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    38

    Standaard

    Ik wil graag de mening van jullie horen. Ik wil nl. een nieuwe gitaar kopen, maar zit zo verschrikkelijk te twijfelen tussen een Jazzmaster en een Les Paul. Inderdaad vrij verschillende gitaren, daarom probeer ik er op deze manier achter te komen welke ik dus wil! Bedankt.
    Ben.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    Epe
    Berichten
    208

    Standaard

    Misschien eerst eens nadenken over het soort muziek dat je wilt gaan maken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    De jazzmaster is een zeer goede gitaar. Mooi clean geluid en een lekkere distortion. Die gibson denkt ik is wel veel duurder. Dus eingelijk zou ik voor de jazzmaster gaan.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fluffy op 2002-08-11 21:29 ]</font>

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Fluffy... sorry dat ik 't zeg, maar wat een nonsens-opmerking. Alsof je met een Les Paul geen mooi clean en goed scheurgeluid kan krijgen. Toegegeven, het is een heel ander geluid. Een en ander hangt ook nog flink van de versterker en speelstijl af.

    Ik ben 't met starter eens dat we hier pas een beetje een normaal antwoord op kunnen geven als we weten voor wat voor muziekstijl de gitaar gebruikt moet worden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    Ik zei het niet in vergelijking met de les paul. Ik gaf alleen mijn mening over een jazzmaster :grin:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    zoals pim en starter al zeiden, het is ook belangrijk wat voor soort muziek je gaat spelen want dan kun je de 2 gitaren pas echt gaan vergelijken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2001
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    116

    Standaard

    Sjee wat een enorm verschil zeg :wink:
    Jazzmasters zijn geschikt voor: Surf, Rock and Roll, Grunge, Alternative Rock, Punk

    Les Pauls zijn vooral geschikt voor: Rock, Metal,Blues ja zelfs Jazz :wink:

    een Jazzmaster heet dan wel zo maar voor jazz worden ze nooit gebruikt, vreemd eigenlijk.. dat hadden ze bij Fender toch vantevoren ook wel kunnen weten..

    Natuurlijk is de Jazzmaster dubbel zo goedkoop en de Japanse uitvoeringen die nou ook in de winkel hangen zelfs driedubbel..

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    18 juli 2002
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    38

    Standaard

    De gitaar moet vooral gebruikt worden voor NoiseRock met Pop invloeden. Naar mijn mening kan je daar beide gitaren voor gebruiken. Als je trouwens een nummer wilt downloaden, dan kan dat op http://www.controllerboy.com/joyfalds. Misschien kunnen jullie dan een beter oordeel geven (hier is overigens een "normale Strat" gebruikt). De CD is door de Live-XS erg goed ontvangen! We zijn nog op zoek naar een goede drummer, dus als je iemand weet...

    De Jazzmaster is trouwens wel door Fender geintroduceerd als echte Jazz-gitaar.

    Wacht jullie reactie af.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    Op 2002-08-11 21:43, schreef Bennos:
    NoiseRock met Pop invloeden.
    Klinkt goed!
    Voor noiserock zou ik zeker voor de jazzmaster gaan, ben ik nu ook voor aan het sparen en ik speel dezelfde stijl.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Als je metal wilt gaan spelen moet je (volgens bovenstaande berichten) de Jazzmaster laten vallen, maar als je er Di-marzio Paf pro's of actieve EMG's opzet zal dit verschil weg zijn, maar ja het is wel weer een extra investment

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top