Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: kras op gitaar

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2005
    Locatie
    zonhoven
    Berichten
    11

    Standaard kras op gitaar

    ben tot de zeer onprettige vaststelling gekomen dat er een krasje zit op de "vernis" van mijn gitaar (bovenblad). bij kunstlicht is het nauwelijks of niet te zien, maar in buitenlicht kan je er niet echt naastkijken. Ik ben er me heus wel van bewust dat er in de loop van de tijd nog wel wat krassen ed op zullen komen maar dit is mijn eerste echte kras en dat staat niet op een volledig blinkend en gaaf bovenblad.
    nu is mijn vraag of iemand weet wat je hieraan kan doen? zijn er producten die ik kan gebruiken om deze oppervlakkige kras (denk niet dat het hout geraakt is) te kamoefleren/verwijderen?
    Het betreft hier een akoestisch gitaar met ceder bovenblad.

    alvast bedankt

    Bram

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2005
    Locatie
    zonhoven
    Berichten
    11

    Standaard

    ?? nog nooit iemand een kras moeten/willen verwijderen ?? Of laten jullie de krassen gewoon lekker zitten voor de 'gebruikte gitaar look' :razz:

  3. #3

    Standaard

    instrumenten beschadigen nou eenmaal als je ze gebruikt. Ook als je er voorzichtig mee om gaat. Niet aan de inruilwaarde denken en gewoon op je gitaar blijven spelen is het beste. Na een tijdje is een extra krasje of klein deukje niet meer erg.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    je moet eens in de rubriek zelfbouw kijken. Daar worden veel vragen gesteld en beantwoord over het afwerken van lak, schuren van lak et cetera. Ik denk dat daar vast ook wel een geschikt antwoord op jouw vraag bij staat.

    Ik denk dat je iets in de richting zoekt van nat schuren met zeer fijn schuurpapier of een doek en polijstmiddel.

  5. #5

    Standaard

    Heb er wel eens ergens iets over gelezen. Maar dat werkte met natmaken en verwarmen als ik het me goed herinner. Het idee was om of het hout of de lak te laten uitzetten. Meen dat ik dat ergens bij http://www.frets.com/zag maar weet ik niet zeker.

    Zie: http://www.frets.com/FRETSPages/Luth...steamout1.html maar ik zou dat niet zelf gaan doen denk ik :wink: Bezoek aan gitaarbouwer is waarschijnlijk het beste wat je kunt doen als je die buts echt kwijt wil.

    http://www.frets.com/FRETSPages/pagelist.html#Luthier ZOek even naar Finish, er staat nog veel meer.

    Zou me zelf niet al te druk maken om een kleine beschadiging. Niet vanwege de gebruikte look, maar simpelweg omdat ik in mijn geval zeker weet dat de volgende er ook wel weer komt. Zo blijf je bezig. Heb je nu een of andere collectors item dure gitaar, die onvervangbaar is, dan wordt het wat anders. Maar helemaal zonder butsen blijven ze bij mij sowieso nooit.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2005
    Locatie
    zonhoven
    Berichten
    11

    Standaard

    ok merci voor de reactie, zal er maar mee doorspelen dan, aan het geluid doet het in ieder geval niets. het gaat niet om een verzamelitem, Het is gewoon frustrerend om er een krasje op te zien als je er o zo voorzichtig mee omspringt.

    groet Bram

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Och een krasje....

    Wat dacht je hier van??


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    nou ziet er gezond uit........ Maar dat is toch alleen de lak?

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 mei 2005
    Locatie
    Akersloot
    Berichten
    1

    Standaard

    een krasje?

    de eerste schade op mijn broertjes gitaar was toen z'n nekband los liet en z'n 2 maanden nieuwe Ibanez op de tegelvloer viel. Zat een deuk van een cm of 2 a 3 in in z'n houtwerk toen :cry:

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 mei 2005
    Locatie
    Akersloot
    Berichten
    1

    Standaard

    een krasje?

    de eerste schade op mijn broertjes gitaar was toen z'n nekband los liet en z'n 2 maanden nieuwe Ibanez op de tegelvloer viel. Zat een deuk van een cm of 2 a 3 in in z'n houtwerk toen :cry:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top