Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2001
    Locatie
    Maasmechelen
    Berichten
    5

    Standaard

    Ik speel al eventjes op een acoustische gitaar en zou eigenlijk heel graag willen omschakelen naar een elektrische gitaar!! Ik heb gehoord dat de Ibanez gio wel redelijk goed is van prijs/kwaliteit!!! Wie vind dit ook??? Of welke gitaar zou je me kunnen aanraden??? Ik ben wel student en kan me dus geen Gibson of dergelijk hoogstaand elektrisch geweld aanschaffen!!! Alvast bedankt collega's :smile:

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    87

    Standaard

    Tja... wat kun je missen, had je een budget in gedachten? Veel waar voor weinig geld is nog steeds de Squier Stratocaster-kopie, dan ben je f800-f900 kwijt voor een heel strak gitaartje. Leuk ampje erbij en je bent totaal nog geen f1200,- kwijt. Goedkoper is vaak geen duurzame aankoop omdat je dan al gauw wat beters wilt.

    Ibanez heeft ook wel gitaren in die prijsklasse, kijk dan naar bijvoorbeeld een RG 270 (f1000,-). Vaak tweedehands te vinden voor f500-f700, omdat mensen na een aantal jaren hun 270 inruilen voor iets beters.

    Weet je ongeveer wat voor muziek je wilt gaan spelen? Tussen de A-merken zit tegenwoordig niet meer zozeer een kwaliteitsverschil (naar mijn mening), maar de klankkleur wil nog wel eens verschillen. Zo hebben Gibsons onder de f1000,- vaak een nogal zwaar aangezet geluid, is dus niks als je Clapton's solo's na wilt gaan spelen.

    Vraag eens in de winkel of de verkoper wat kan voorspelen op verschillende merken, dan kun je zelf bepalen welke sound je het meest aanstaat.

    Succes met zoeken! Greetz, Marijn



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Incubus op 2001-10-08 19:07 ]</font>

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2001
    Locatie
    Maasmechelen
    Berichten
    5

    Standaard

    Tja zal even dan maar meer details geven!!
    Speelstijl: rock (van u2 tot metallica)
    budget: +-f1000

    Nogmaals bedankt

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    87

    Standaard

    F1000,- inclusief versterker?

    Bij Kees Dee krijg je daar een splinternieuwe Squier voor met Peavey versterkertje.

    Denk ongeveer aan de volgende verhouding: f700,- voor je gitaar, f300,- voor je versterker.

    Als je rock wilt gaan doen kun je beter een Ibanez nemen. Ga eens zoeken naar een 2ehands RG 270, is wel te vinden onder de f700,-, in goede staat. Voor f300,- heb je een leuke versterker nieuw.

    Greetz, Marijn

    P.S. wat studeer je?

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Incubus op 2001-10-08 19:24 ]</font>

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Gast, check ook eens een Fernandes, ook heel goed voor je geld. Of een Yamaha.... kan ook best goed zijn. eh... of een dean natuurlijk

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2001
    Locatie
    Maasmechelen
    Berichten
    5

    Standaard

    Incubus en ditmar bedankt voor de raad, zal het zeker eens overwegen!!
    ps Incubus ik studeer psychiatrie (verpleegkunde)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Die nieuwe GSA60 ziet er erg leuk uit. En anders moet je gewoon die ouwe GRX40 nemen.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    87

    Standaard

    In Maastricht of Nijmegen?

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    Hoeven
    Berichten
    24

    Standaard

    zeg hallo, gaat het nu over school of over gitaren?
    en by the way hoe bevalt het je?

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    87

    Standaard

    Beetje off-topic moet kunnen, toch? Forums zitten zo in mekaar dat je zoveel kan posten als je wil...

    Om maar even de daad bij het woord te voegen: ik doe 6 VWO, over 2,5 week tentamens, AAARGH! Tweede fase zuigt, ga dus nu van blijdschap een vette gitaarsolo spelen om te vieren dat je er niet in terecht bent gekomen;-p.

    Greetz, Marijn

    Groene stip // MuPropo rules;->

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top