Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2001
    Locatie
    Maasmechelen
    Berichten
    5

    Standaard

    Ik speel al eventjes op een acoustische gitaar en zou eigenlijk heel graag willen omschakelen naar een elektrische gitaar!! Ik heb gehoord dat de Ibanez gio wel redelijk goed is van prijs/kwaliteit!!! Wie vind dit ook??? Of welke gitaar zou je me kunnen aanraden??? Ik ben wel student en kan me dus geen Gibson of dergelijk hoogstaand elektrisch geweld aanschaffen!!! Alvast bedankt collega's :smile:

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    87

    Standaard

    Tja... wat kun je missen, had je een budget in gedachten? Veel waar voor weinig geld is nog steeds de Squier Stratocaster-kopie, dan ben je f800-f900 kwijt voor een heel strak gitaartje. Leuk ampje erbij en je bent totaal nog geen f1200,- kwijt. Goedkoper is vaak geen duurzame aankoop omdat je dan al gauw wat beters wilt.

    Ibanez heeft ook wel gitaren in die prijsklasse, kijk dan naar bijvoorbeeld een RG 270 (f1000,-). Vaak tweedehands te vinden voor f500-f700, omdat mensen na een aantal jaren hun 270 inruilen voor iets beters.

    Weet je ongeveer wat voor muziek je wilt gaan spelen? Tussen de A-merken zit tegenwoordig niet meer zozeer een kwaliteitsverschil (naar mijn mening), maar de klankkleur wil nog wel eens verschillen. Zo hebben Gibsons onder de f1000,- vaak een nogal zwaar aangezet geluid, is dus niks als je Clapton's solo's na wilt gaan spelen.

    Vraag eens in de winkel of de verkoper wat kan voorspelen op verschillende merken, dan kun je zelf bepalen welke sound je het meest aanstaat.

    Succes met zoeken! Greetz, Marijn



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Incubus op 2001-10-08 19:07 ]</font>

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2001