Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93

Discussie: Beste gitarist?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Wie is nou eigenlijk de beste gitarist ter wereld? (die nu leeft). De ene keer is het clapton andere keer weer satriani. Weten jullie het?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Naar mijn idee is het óf John Frusciante, óf Tom morello óf Matt Bellamy.

    De nieuwe garde zeg maar.

    als je een beetje de ouwe L@llen zoekt die wiedelewiedele spelen heb je Edward van Halen (Maar die heeft Kanker dus wie weet komt er binnenkort weer een groot verlies voor de gitaarwereld, ik hoop het niet), Jimmy Page, Robert Fripp en Satriani en Vai

    Ene Buckethead schijnt ook wel goed te zijn.

  3. #3

    Standaard

    voor mij staat paco lucia boven aan die vind ik echt het best.(tis niet dat ik echt 1 hele groote fan ben van flamenco maar he's the best qua alles techniek composities,enz enz)

    veder vind ik heel veel goed de 1 heeft andere kwaliteiten dan de ander dus en groot lijstje is het dan.

  4. #4

    Standaard

    inderdaad als ik zou moeten zeggen de beste muzikant/componist zou het zijn bela bartok, maar als gitarist eef albers?!

  5. #5

    Standaard

    hahaha daar heb je hem weer...
    toch meen ik het wel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Speelt Eef ook in GTST??? Haha,grappie.

    Je zou een onderverdeling moeten maken. Per Genre. Anders krijg je weer zo'n discussie van 20 bladzijden over de ene Grunge gitarist rules etc etc......

    Je kan Stevie Ray Vaughan niet gaan vergelijken met Eddie van Halen. Toch zijn ze allebei geweldig. Niet??

  7. #7

    Standaard

    ja lache die grunge opmerking :smile:

    voor de rest heb je gelijk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Op de een of andere manier voel ik me aangesproken weten jullie bv. dat grunge....blabla

    ok, dat terzijde, je kunt alleen gitaristen die andere gitaristen nadoen vergelijken met die andere gitarist, of ze hem wel goed na doen, en zo ja, dan zijn het vuile na-apers, of een goede tribute act.

    verder zijn gitaristen niet te vergelijken onderling, je kunt wel zeggen dat Steve Vai beter is dan Jimi Hendrix (nee dat kanniet!) omdat hij sneller is ofzo maar dat is slechts de subjectieve mening over wat goed is en wat slecht is.

  9. #9

    Standaard

    steve vai is anders dan jimi dat bedoel ik, wat is nou echt beter??

    je kunt hier wel gaan over discussieren maar wat is de defenitie van beter dat is voor iederen anders.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Blijft toch een oneindige discussie.

    Ik heb helemaal niets tegen grunge of grunge-gitaristen.
    Wat me wel opvalt binnen alle forums dat de mening van grunge'ers erg naar voren wordt gedrukt en bijna feit is.
    Daarom zei ik deze grunge-gitarist rules.

    Andere gitaristen hoor je niet over dat VanHalen de allerbeste is of Hendrix.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top