Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Literatuur

  1. #1

    Standaard Literatuur

    Omdat ik wat verder wil in me theorie en me niemand daarbij wil helpen wil eens wat in de literatuur verdiepen.

    Graag zou ik willen weten wat allemaal mogelijk is met akkoorden (inversies, intevallen, alteraties, progressies)

    Nu heb ik op Bol.com geneust en kwam dit tegen.

    Chord Chemistry
    Ted Greene
    bol.com prijs: € 15,36

    Modern Chord Progressions
    Ted Greene
    bol.com prijs: € 13,77

    Chords and Progressions for Jazz and Popular Guitar
    Arnie Berle
    bol.com prijs: € 18,07

    Joe Pass Guitar Chords
    Joe Pass
    bol.com prijs: € 7,74

    Heeft iemand deze boeken wel eens gelezen of ervaring mee? (die eerste schijnt een essential te zijn) Zijn het aanraders? Of is het pure verspilling van je geld? Zijn er nog andere boeken die erg goed zijn?
    Gefeliciteerd!

    Je bent een van de weinigen die kunnen horen of een gitaar vals is of niet

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Ik kan je niet veel verder helpen. Die 'Chord Chemistry' wordt overal aangeprezen, maar ik weet zelf niet of Ted Greene goede ideeën heeft over muziek. Bij dit soort boeken ben je altijd overgeleverd aan de mening van de schrijver: 90% van het boek bestaat uit interpretatie van muziektheorie.

    De echte theorie over akkoordbouw is vrij beperkt, zoals je misschien weet. Daarom durf ik ook niet te zeggen hoeveel je van zo'n boek leert. Heeft zo'n boek nou echt ideeën te bieden waar je zelf nooit op gekomen zou zijn?

    Ik heb zelf 'Voice Leading for Guitar' van John Thomas. Eigenlijk één grote oefening in het lezen van jazzakkoorden van blad. Die raad ik in ieder geval niet aan.

    Op internet kan je hier, hier, hier en hier wel wat vinden. Als je dat doorgewerkt hebt, denk ik dat je niet meer zo'n enorme behoefte hebt aan een boek over gitaarakkoorden. En anders koop je 'Chord Chemistry' toch alsnog?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top