Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard

    Je komt het steeds weer tegen bij allerlei onderwerpen en verkoopsite Vintage maar waar staat het nu eigenlijk voor.

  2. #2
    basswasp
    Guest

    Standaard

    'ouwe troep uit de jaren 50'... :razz:

    Gewoon al die oude gitaarspullen enzo uit het tijdperk dat de gitaar net bestond...

    Geloof ik :smile:

  3. #3
    Dude
    Guest

    Standaard

    je ziet ook NOS veel staan, das New Old Stock, (nieuwe ouwe vooraad) ik zou best erg graag een nos 1959SLP en gibson les paul uit 1960/70 tegen komen in een of ander schuurtje of garage'tje

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Vintage ligt volgens mij een beetje tussen antiek en modern in. Dus idd uit de jaren 50/60.

  5. #5

    Standaard

    als een gitaar er versleten uitziet, maar nog goed speeld... das vintage :grin: :grin: :grin:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Maasbracht
    Berichten
    225

    Standaard

    Maaru ik heb laatst op een vintage lp gespeeld en die zag er naar alles uit behalve naar oud en versleten. Hij klonk trouwens best goed

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    256

    Standaard

    In breed verband (dus buiten gitaren om) lijkt het wel een mode woord te worden.

    Wat mij betreft staat het voor
    OUDE TROEP (MET EEN MUFFIG LUCHTJE) DAT VOOR TE VEEL GELD WORDT VERKOCHT.

    Met gitaren is het toch wat anders, een oude gitaar is nostalgisch, een verzamelobject. Ik zou daar graag wat centen aan uitgeven, en als het vintage heet, prima.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.227

    Standaard

    Ik dacht gewoon spullen ouder dan 25-30 jaar...

  9. #9

    Standaard

    das een verkoop trucje om de spullen te verkopen die die jongens van een paar (tig) jaar geleden gebruikten.
    maar dta gaat niet op want jij kan dat spul toch niet zo gebruiken als hun dat deden net als dat je de mannen van nu niet kunt imiteren omdat je toch niet op dat volume kan spelen.

    vintage is een mode woord nt als celestions.
    dat zijn speakers van lik me reet en omdat ze al oud zijn en er ook een paar goede tussen zitten zijn opeens alle celestions goed... ik heb een collega een top zien kopen en toen zei de verkoper dat er celestions inzaten. om nog extra aan te geven wat voor iets goeds die kocht...
    nou helemaal niet dus. want celestions zijn speakers en die zitten niuet in een top.
    toen ik het zei was het even stil en toen zei die verkoper "ja... maar er zit celestion techniek in... jaja...

    bullocks. oud spul klinkt goed maar nieuw spul ook...

    Nocki

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Wat mij prachtig lijkt is om een nieuwe stikdure Gibson LP te kopen, en die dan de rest van mijn leven (of in ieder geval heel lang) te houden. Dan heb je op een gegeven moment oook Vintage, maar dan is het wel je "eigen" vintage gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top