Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Lesboek

  1. #1

    Standaard

    Ik ben pas begonnen met basgitaar spelen. Weet iemand wat een goed (liefst Nederlands)lesboek, of cursus op internet, om jezelf basgitaar te leren spelen?

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    37

    Standaard

    geloof me neem les je mis heel veel als je leert spelen uit een boekje er is namelijk niemand die je coriegeerd als je het fout doet dus alls ik jou was zou ik gewoon gaan rondkijken voor een goede prive school

  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    Ik zelf speel nu twee jaar acoustische gitaar maar ga nu beginnen met het erbij leren van basgitaar. Dit doe ik omdat ik in een bandje ga spelen waar nog een basgitaarist nodig was. Omdat iedereen begint met het leren spelen enz. heeft een vriend van mij gevraagd of ik dan wil bassen.

    Ik wil toch eigenlijk ook wel reactie op wat goede internetpagina's zijn om de beginselen van basgitaar te leren. Je kunt dan wel zeggen dat je les moet nemen maar ik betaal me al scheel aan gitaar les. Dus internetpagina;s alsjeblieft!

    Mijn vriend is er wel om me te corrigeren.

    Dikke kus van Talena.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Hmm en ik dacht dat gitaarles al zonde van je tijd en geld was..
    basgitaarles? bestaat dat überhaupt wel..

  5. #5

    Standaard

    http://www.harmony-central.com/bass/ heeft een aantal online lessen. Daarnaast bestaan er ook nederlandse boeken die introductie tot de bas geven, van een zekere wennink of wannink. Voor het leren van slab bas is er maar 1 ultiem boek en dat is "slab it" (wel de versie met CD ipv bandje kiezen, veel makkelijker met repeat). Toch is basles van een leraar uiteindelijk het beste. Deze kan namelijk zien wat je fout doet, ook de dingen die je zelf niet ziet of hoort. Daarnaast krijg je bij les veel meer inzicht in muziek theorie, wat voor een bassist in het algemeen nog veel belangrijker is dan voor een gitarist, want standaard accoord grepen boven de bladmuziek helpen je niet als je alleen accoorden voorgeschoteld krijgt en iets moet verzinnen :smile:

  6. #6

    Standaard

    Ilja Croon - basgitaar. Zo oubollig als de pest maar alles staan erin. Voor ca. 2 tientjes weet je alles...succes!

  7. #7

    Standaard

    Fast Track Bas deel 1 en 2 zijn zeer de moeite waard! Op een leuke en simpele manier worden dingen uitgelegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top