Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    256

    Standaard Nieuwe elementen: GFS of toch niet?

    Hai,

    ik heb er hier al veel over gelezen over die GFS elementen maar nu ik stilaan zin/geld krijg om nieuwe pickups in mn USA strat te leggen stelde ik mij de volgende vraag:

    Zijn die GFS elementen echt een verbetering tov de standard USA strat pickups? of stap ik beter onmiddelijk over naar een merk als van zandt, fralin...

    ik ben ondertussen al heel tevreden van mn klank maar ik mis was helderheid en 'attack' in mijn pickups (ik speel op bassman59RI)...de bedoeling is een kenny wayne shepherd/hendrix achtig klankje te krijgen

    GFS en andere pickup kenners laat u horen, alle meningen welkom!

    thnx!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    (Ik moet mijn posts maar een saven geloof ik, bespaart veel dubbel werk :-D )
    Zoals bekend heb ik dus net GFS Vintage alnico staggered gezet op mijn echte Richwood vintage stratje. Dat het een hele verbetering is tov de RW pickups zegt misschien niet zoveel Ze hebben veel van alles eigenlijk, tja hoe omschrijf je geluid. Lekker stevig als het moet maar zeker ook met een helder hoog erbovenop. RW/RP dus stil in de tussenstandjes. Ik heb een Tokai strat gehad met Fender USA pickups, kwam veel mid uit, lekker overstuurd maar minder helder als de standaard Tokai pickups. Ik heb 85 euri betaald voor de GFS (set van 3) vers 2dehands in NL zeg maar. OK als je de prijzen op Ebay ziet in de USA misschien aan de hoge kant maar vergis je niet er komen veel kosten overheen om ze zelf te importeren. Bij mijn weten heeft GFS geen importeur in Europa. Nu mijn paginaatje maar weer eens pluggen
    http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
    MP3's staan onderaan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    ik heb een Filtertron van GFS besteld ($36, incl verzenden) en een wraparound brug. Ik zie het vooral als een goedkope manier om eens een Filtertron of een P90 of wat dan ook uit te proberen.

    Ik weet niet of ze echt beter klinken dan Fender USA pickups. Het zijn Aziatische elementen. En of dat nu beter of slechter is???

    Neem een kijkje bij de Guitar Fetish Store (=GFS) en luister naar wat geluidssamples.

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn
    hehe thnx voor de moeite...ik moet eerst van mn ibanez af als ik de tubefactor er ook nog bijwil

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2004
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    581

    Standaard

    verzendkosten zijn maar 9 euro dus daar hoef je je niet druk om te maken. ik heb een setje GFS Alnico HOT staggered gekocht. Had het dezelfde week al binnen. mijn ervaring.. betere gast als mee samen te werken kan je niet vinden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Waar zijn ze eigenlijk te koop? want ik heb laatst gezocht, maar niets gevonden :-(

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Random_hero
    Waar zijn ze eigenlijk te koop? want ik heb laatst gezocht, maar niets gevonden :-(
    Op Ebay: Guitar Fetish Store

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    256

    Standaard

    ik snap er de ballen van... welke GFS types zijn er nu juist voor strat?
    vintage en texas of nog meer?

    heeft er iemand ze al vergeleken met fralins of id?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Nou ze zijn binnen. Zwarte GFS Retrotron Nashville (kopie van filtertron). Ziet er erg stoer uit. Is splitsbaar. Geleverd met alle schoefjes en mounting ring (met goudkleurige schroefjes). Komt in de neck positie. In de brugpositie komt een SD Allen Holdsworth.

    En verder nog een GFS kopie van een badass wraparound brug. Komend weekend inbouwen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top