Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard

    Ok, nu wil ik na de zomer vakantie een nieuwe bass kopen... kweet alleen niet wat!!!! Ik weet wel wat ik ongeveer wil, in iedergeval een heel andere bass dan dat ik nu heb (Ibanez SoundGear en een Dean Edge 4). Dit alles over een Peavey 75 Watt TKO.

    Wat de bass iig wel moet hebben is een heel fel geluid, ligt in de lijn van de muziek die ik speel. Ik heb een redelijk ruim budget van 1500 eurauw om te besteden.

    bvd!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0136600

    All a man needs :smile: 890 euro..

    ennuh..guess wat ik vanmiddag gekocht heb ? :wink: samples + foto's volgen van de week

  3. #3

    Standaard

    wauw leuk dingetje!! Mooi design ook :smile:

    tnx :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ik heb b.t.w. the " deluxe " versie. die heeft actieve preamp. klinkt nog beter :smile:

    deze bass heeft hele brede stringspacing.. zelfde als een 4-snarige zeg maar.. niet dat hele dunne gedoe net als ibanez heeft.

  5. #5

    Standaard

    ah ja, die heb ik wel nodig met mn worstenvingertjes :wink:

    tnx alot, ik ben al wat dichterbij. Maar die Musicman stingray klinkt ook fel heb ik gehoord, is dat wat??

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Stingray is leuk speelgoed jah :smile: alleen GIGANTISCH overpriced.. ik bedoel het zijn goede bassen, maar 2300 euro voor een 4-snarige fabrieksbass vind ik nogal..

    voor 2300 euro koop je ook een op maat- handgemaakte bass..

    maar uh.. de Jazzbass heeft meer een warm, vol geluid, waar de musicman stingray weer heel veel " punch " heeft.. goed voor percussieve stijl dus ( Flea bijv )

    de jazzbass is overigens de meest verkochte bass ter wereld :smile: en het is een Fender.. goed spul dus :smile:

    je zou hem es moeten horen.. clik maar es op deze link.. ( http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0136700 ), en dan op het kleine plaatje links met vu-metertjes.. dat is een sample van de 4-snarige jazzbass deluxe.. ik heb de 5-snarige.. komt dus nog een lage B bij :smile:


  7. #7

    Standaard

    sja dat is eigenlijk wat ik zoek, veel punch :smile: Maar die is me inderdaad een beetje te duur....

    Als je nou de zelfde punch wil hebben en toch die jazzbass kopen, wat voor elementen kan ik er dan in stoppen?? Kheb dan toch nog geld over :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Er zitten al hele goede elementen in :wink:

    Standaard snaren eraf, paar goede snaren erop.. en je kunt vlammen :smile:

    'k heb de mijne pas net, maar ik ben helemaal in de wolken.. man o man wat speelt dat ding lekker..

  9. #9
    basswasp
    Guest

    Standaard

    :wink:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    aye !

    Als je hem gehoord heb weet je waarom :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top