Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: Strat Japans - USA

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Wat is het verschil in geluid tussen een japanse strat en een amerikaanse gezien het prijsverschil? Alvast bedankt.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arthur op 2001-04-03 16:41 ]</font>

  2. #2

    Standaard

    Voor Amerikaanse strats wordt beter hout gebruikt en ze werken met betere elektronika

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Maar weegt dat op tegen het prijsverschil? Amerikaanse Strats zijn 2x zo duur en de Japanse staan goed bekend.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb verschillende strats, waaronder een hele oude Amerikaan. Mijn fav. strat is een Japanse '62 RI waar ik Van Zandt p/u's in heb gezet. Het is de best klinkende strat waar ik ooit op gespeeld heb.
    Helaas worden de RI strats nu in Mexico gemaakt en vind ze echt veel minder dan de Japanse.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Wat vind je van de Relic's? Ze zijn belachelijk duur, maar ik heb er onlangs op gespeeld bij Kees Dee en het geluid vond ik fantastisch! Niet dat dunne iele, maar mooi rond en vet. Alleen de prijs...

  6. #6

    Standaard

    ... tenzij je rijk genoeg bent lijkt 't me vrij onzinnig om een veeeeel duurdere gitaar aan te schaffen die alleen van beter hout is gemaakt. Zoveel maakt dat hout nu ook weer niet uit... Versterkers, pedalen, pick-ups, (nieuwe) snaren en snoeren ( zo'n beetje in die volgorde) hebben een relatief veel groter effect op je toon.
    Ook moet de muziek die je maakt wel de gelegenheid bieden om het mooiere toongebeuren tot z'n recht te laten komen.
    Bij het opnemen is het verschil al sowieso klein.

    Het voelt alleen wel anders... Dus voor jezelf , thuis / solo is het wel een gavere ervaring, maarre ... voor de resultaat gerichte medemensch is het maar een minimaal verschil voor veel meer centen.

    Het is natuurlijk wel een stuk sjieker om met zo'n duur ding lazarus van het podium te lazeren...


  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 april 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    4

    Standaard

    Op 2001-04-24 00:39, schreef Hans van Lier:
    Op 2001-04-03 16:41, schreef Arthur:
    Wat is het verschil in geluid tussen een japanse strat en een amerikaanse gezien het prijsverschil? Alvast bedankt.

    Eigenlijk niet zoveel, ik heb ze allebeide, het eigenlijke geluid maak je met je handen, met je hart, daar kan een strat je behoorlijk mee helpen, ik speel ook Telecaster en die zijn feller en scherper. Hans

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arthur op 2001-04-03 16:41 ]</font>

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Dus de conclusie is dat het verschil minimaal is en je voor fl 1000,- een prima Japanse Strat kunt aanschaffen ipv een Amerikaanse voor ong. fl 2000,-...

  9. #9

    Standaard

    Nou, het zijn echt wel verschillende gitaren...

    Het is maar wat je er mee wil...

    Voor een hoop gevallen zou ik het extra geld anders besteden...

    Maar het gaat er om dat de gitaar uit amerika je een heel ander gevoel geeft , en dat laat je ook weer anders spelen...

    en daar gat het toch om, hoe je speelt?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik ben het toch absoluut niet eens met een antal meningen hier. Ik heb zelf geen Fender, maar ga er zeker een kopen. Een goede! Het is gewoon een feit dat duurdere gitaren van betere materialen worden gemaakt, en het gebruikte hout is van ZEER GROTE INVLOED op de sound!!! De genoemde Relic-gitaren bijvoorbeeld worden gemaakt van hout dat al 25 jaar ligt te drogen. De klank is volledig ontwikkeld en de nerven zijn volledig uitgegroeid. De "sound" van het hout is helemaal af. De sound van je gitaar begint bij je je vingers en wordt voornamelijk gevormd door de toets en de body. Daarna komen pas elemten en de rest! Ik ben geen fender-speler, ik heb zelf een custom-shop Ibanez (), en met de kosten komt ook de kwaliteit! Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat de Japanse gitaren per definitie slecht zijn, absoluut niet!! Maar de sound en de feel (en ook de "magic touch") van een Amerikaan zijn beter! Groete, Martijn

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top