Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Discussie: Nieuwe gitaar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Nu al mijn geld op is (nieuwe amp), lijkt het mij wel zinnig weer eens flink te gaan sparen. Waarvoor? Ik denk een nieuwe gitaar.
    Ik wil hier ongeveer 1200-1300 euro aan uitgeven en zat zelf al te denken aan een Gibson SG, een Gibson LP Studio of een tweedehands Gibson LP. Iemand nog andere alternatieven (ps graag met humbuckers, geen strats of teles)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Oh ja ik wil er vanalles op kunnen spelen, maar vooral rock en metal en blues.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    belsele (belgie)
    Berichten
    162

    Standaard

    jackson,esp, bc rich..voor metal dan :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik denk dat je zelf het best kunt gaan voor een goeie gebruikte LP Standard of misschien een MusicMan Silhouette

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik zou zelf eerst eens kijken hoe snel dat sparen in zijn werk gaat, bij mij valt dat weleens tegen! Ik ben zelf nogal tevreden over mijn gloedje nieuwe Ibanez S-serie 520(kostte 1150 euro), da's een compleet nieuwe finish: craquelé/leather alleen verkrijgbaar in deze kleur, weer eens wat anders dan anders!
    Je moet er natuurlijk wel van houden, zeker omdat de gitaar niet glimt als andere, meer een soort aura creeert (ik hou al op :smile: )

    http://www.serlui.nl/frankfurt02/fot...bas520bbbk.jpg

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ziet er cool uit. Wat dat sparen betreft, das idd af en toe best moeilijk. Maja als gitaar je #1 hobby is en hier geen fuck te doen is qua uitgaan dan kan je (inclusief verjaardag en vakantiewerk) toch wel een aardig bedrag wegleggen in een halfjaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Als ik m'n best doe kan ik ook een euro of 200 per maand vrij houden om mee verder te gaan, ik heb nu toevallig nog een redelijk bedrag om mee verder te "groeien". Ik wil denk ik over een tijdje een gt-6 of iets in die geest, mijn zoom 4040 is nog steeds (redelijk) goed, maar zo'n mooie gothic Gibson lp lijkt me zowel stijlvol als erg gaaf!

  8. #8

    Standaard

    Een Hamer is een perfect alternatief voor een Les Paul, ze zijn over het algemeen goedkoper (zeker 2ehands), beter en mooier. En dan bedoel ik niet de slammer serie maar de volbloed USA´s. Wil je echt een Les Paul achtige, kijk dan naar de archtop, de studio of aanverwanten. Mag het ook iets zijn met Floyd Rose check dan bijv. de Diablo.

  9. #9

    Standaard

    srv-man heeft gelijk, maar eigenlijk is Hamer vele malen beter dan een normale productie gitaren(zoals Gibson + Fender) Hamer USA gitaren zijn allemaal handgemaakt. Ze zijn goedkoper dan Gibson en Fenders, maar niet in Nederland, maar als je de kans krijgt om het in Amerika te kopen zou ik dat wel doen.

    Ik heb zelf een Hamer USA Special met P-90's, hij is echt een lekker gitaar heel goed gemaakt, hun nekken zijn verschikkelijk lekker te bespelen.

    Als je echt iets nieuws wil proberen zou ik de Hamer USA Newport of Hamer USA Monaco (Superpro, Elite) proberen.....

    Voor informatie kan je terecht naar http://www.hikarate.com/hamer (The Hamer Fan Club)

  10. #10

    Standaard

    Gibson LP Studio is naar mijn mening 3 keer poep helaas... Een SG is een leuke gitaar, maar je kan er in principe vrij weinig mee...

    Dus ik zou gaan voor een tweedehands LP.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top