Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Strat. Eric Clapton

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    Epe
    Berichten
    208

    Standaard

    Ik overweeg een Fender Strat Eric Clapton aan te schaffen. Vandaag op gespeeld. Klinkt waanzinnig en speelt licht. Zijn er gitaristen met ervaring op deze gitaar?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Ik weet niet of je daar zelf al gekeken had, maar op Harmony Central staan heel veel lovende kritieken over deze gitaar. Beide uitvoeringen trouwens. De link is:
    http://www.harmony-central.com/Guita...-Strat-01.html

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    Epe
    Berichten
    208

    Standaard

    Dank je. Die site kende ik nog niet.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    Epe
    Berichten
    208

    Standaard

    Ik heb hem aangeschaft. Helemaal te gek! Speelt als een tierelier (wat dat dan ook mag zijn).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

  6. #6

    Standaard

    gefeliciteerd!

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Waar Harmony Central al niet goed voor is...
    Gefeliciteerd met je EC-Strat !
    Ik ben zelf niet zo'n stratocasterliefhebber (bonuspunten bij scrabble), maar een groot EC-fan, dus voor de signature-strat maak ik een uitzondering :wink:

    Slaat je nickname 'starter' trouwens op het feit dat je nieuw bent op het forum of speel je niet zo lang ? Beetje nieuwsgierig, want de EC-signature Strat is nou niet echt een instap-modelletje...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik zou voor een signature gitaar nooit zo veel betalen dan dat ze er voor vragen, maar voor de Clapton strat zou ik het wel over hebben. Ik heb de test in de Gitarist gelezen en het schijnt echt de meest veelzijdige strat te zijn. In welke kleur heb jij hem?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    Epe
    Berichten
    208

    Standaard

    Dank voor de reacties.

    Ik ben een 'herintreder', maar voel me na zo'n lange tijd een starter. Lees het maar als doorstarter... Er is ondertussen zoveel veranderd rondom het fenomeen gitaar (neem b.v. de effectprocessoren)... Ik voel met met mijn 38 jaar een ouwe lul.

    Mijn eerste gitaar heb ik ongeveer 15 jaar geleden gekocht. Een Epiphone (type ben ik vergeten) met een Ibanez verstreker (mooi compact roze (!) kastje). Daar heb ik een jaar of zes min of meer serieus op gespeeld. Toen was het ding down en out (elementen waren op waardoor hij klonk als een blikje met elastiekjes) en besloot ik het mooi vormgegeven instrument (donkerbruin met een krul) te verkopen. Op dat moment heb ik wel een accoustische Fender gekocht. Daar heb ik door de jaren heen wat op getokkeld. Sinds enkele jaren bekruipt me echter weer de behoefte om electrisch te spelen. Wel met de voorwaarde dat ik met een goede gitaar aan de slag kon. Na wat spelen en puzzelen is de keuze op deze strat gevallen. De Les Paul van Gibson was mijn eerste favoriet, maar vind ik te zwaar voor het amateurwerk waar ik mee bezig ga. Het geluid van deze strat is gaaf met een enorme variatie en hij speelt superlicht.

    De kleur? De Blackie... wat anders???

    Nu nog op zoek naar effecten en andere leuke hebbedingetjes. Suggesties???

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gefeliciteerd,
    Nu nog een chorus en je hebt Eric in je handen. Vermits er een goede buizenversterker achter je staat.

    Groeten van even oude speler.
    BTW. ook ik ben na heel wat jaren tokkelen weer serieuzer bezig.Inmiddels weer een verzameling gitaren en een hele bult lol.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top