Hello,

Ik ben nog niet echt thuis in het amp/effect bouwen gebeuren maar zou wel eens iets in elkaar willen fratsen en die AX84 (www.ax84.com) vind ik wel interessant. Ook weet ik wel iets van elektronica af dus ik weet heus wel waaraan ik begin! Alleen heb ik nog maar weinig kennis van de praktijk.

Ik ben nu dus op zoek naar een winkel (of meerdere winkels) waar ik de onderdelen voor deze amp kan vinden. Haal je buizen best bij je gitaarboer? of is deze te duur? Ook zijn er verschillende soorten prijscategoriën van transfo's waar ik niet echt in thuis ben. Een online shop mag eventueel ook, maar dan wel liefst ene waar je alles samen kan kopen. (een beetje als doberman.com)

Ook weet ik niet echt goed wat ik moet doen om het chassis te maken; gewoon een aluminium plaat gaan halen naar doe-het-zelfzaak en beginnen boren? of zoals Chris Haley (opstarter ax84) beginnen in een cakepan? ook weet ik niet echt welke boren je daarvoor nodig hebt.

Grtz,
Mathias

ps: ik ken in Gent (ik ben van Kortrijk en zit in Gent op kot) de winkels Gentronics en Radio Home, maar weet niet echt of deze daarvoor geschikt zijn, heeft iemand daar ervaring mee?