Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 132 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1314
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2005
    Locatie
    Onder de rook van Rotterdam
    Berichten
    1.215

    Standaard Richwood appreciation topic! ;)

    test

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2005
    Locatie
    Onder de rook van Rotterdam
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Zoals jullie allen wel weten ben ik, als Fender nazi, overgestapt op Richwood Guitars nadat ik Patrick z'n Richwood Tele bespeeld heb. Niet lang daarna heb ik er zelf een besteld en zoals eerder gezegd: dit zijn bizarre gitaren en het beste is dat ze gewoon maar 150 Euro kosten...

    Mijn Teaser, ofwel Tele is deze week binnen gekomen en heb sindsdien m'n Fenders niet meer bespeeld. Ik heb het hals element eruit gehaald en er een Esquire van gemaakt, omdat ik helemaal wild ben van die gitaren.

    Even een zooitje foto's met wat uitleg erbij:





    De body: Voor zover ik kan zien bestaat de body uit minimaal 3, misschien 5 delen. Zelfde als Fender USA Standard dus. De lak is van poly, maar zit er niet zo dik op als normaal, dus ook dat vind ik een vrij groot voordeel. De body is qua vormen identiek aan ieder andere Tele



    De hardware en elektronica: Dit vind ik op sommige punten wat minder. De pots kraken een beetje, dus pots en switch (want die vind ik gewoon niet helemaal jofel) gaan binnenkort gewoon vervangen worden. De brug is gewoon prima. De zadels ga ik binnenkort wel vervangen voor brass zadels, niet omdat ze beter, maar omdat ik ze anders zijn. De zadels die erop zitten zouden ook prima kunnen volstaan, maar ik ben nou eenmaal een zeikerd
    Het element klinkt lekker vies. Zit een heel ranzig randje aan als ik er een fuzz overheen gooi. Met erg veel gain gaat ie een beetje rondzingen, maar voor nu volstaat ie gewoon prima. Misschien ff waxpotten ofzo en dan zien we wel weer verder. Als ik ooit wat geld over heb gooi ik er wel een Van Zandt in ofzo, zo duur zijn die dingen niet per stuk.







    De hals en tuners:
    De hals kan ik in 1 woord beschrijven: LEKKER . Lekkere chunky feel. Zoals met al m'n gitaren heb ik em onmiddelijk kaalgeschuurd van de achterkant, omdat het anders te veel gaat plakken. De radius is wat platter dan de vintage Fenders, ook heeft ie 22 frets en ook zijn de frets wat hoger. Niet vintage correct, maar wel alleen maar voordelen
    De tuners vond ik wat minder. Er zaten eigenlijk Klusons op, maar Klusons speel ik binnen een paar maanden verrot. Ik had nog een setje Gotoh's liggen, dus even de gaten uitgeboord van 8 naar 10 mm en die Gotoh's erin gezet. Weet ik in ieder geval zeker dat er niets meer fout kan gaan De stringtree's waren nogal groot en dat stond erg lelijk. Ik heb er dus een weggelaten en de andere vervangen voor een rondje, wat ik mooier vind staat bij Tele's. Puur een uiterlijkkwestie dus



    Nou mensen, post hier foto's van jullie Richwoods met foto's en uitleg of geef je mening

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    486

    Standaard

    Ziet er heel veelbelovend uit. Ik houd niet zo van hypes maar ik zit er over te denken om mezelf ook een richwood aan te schaffen als aanvulling op m'n '62RI en '60 classic.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2005
    Locatie
    Onder de rook van Rotterdam
    Berichten
    1.215

    Standaard

    De kleur van die Butterscotch Tele is trouwens meer het vergeelde Butterscotch van de Custom Shop Nocasters. Nog geiler


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    thx voor de review...

    heb juist ook 1 besteld

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    wat ik nu wel merk is, dat de snaren niet door de body gaan...

    effect op de sustain voor deze baby?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Zijn die Richwoods nou echt zo goed?!?! Ik hoor er erg veel goede dingen over, en voor het geld kun je het niet laten

    Misschien wel iets voor mij als ze echt zo goed zijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2005
    Locatie
    waar 't rotter wordt
    Berichten
    204

    Standaard

    hmmmmmmmmmm
    k wilde toch nog een strat onder handen nemen...........
    ff i-net bankieren :razz:
    Metal shall be forged and administered upon my neighbors!

  9. #9

    Standaard

    Iemand ervaring met de Les Paul Richwoods? Daar ben ik wel in geinteresseerd namelijk...

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat ik me in de zomervakantie ook maar eens zo'n teletje koop om om te bouwen tot een goede esquier. Heb ik in de vakantie ook wat te doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top