Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Discussie: 7 snarig

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    96

    Standaard

    Waarom is dat het nou helemaal. 6 is toch genoeg. Daar kun je het al moeilijk genoeg mee maken. Of niet,laat het horen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    tja ik snap het ook niet, als ik een 7-snarige gitaar zou hebben zou ik daarbij in ieder geval ook een 6-snarige bij willen hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een 7-snarige gitaar, en ik heb mn 6-snarige verkocht, omdat als je eenmaal een 7snarige hebt, een 6-snarige kinderspel is.

    Bovendien, het is even wennen, maar door de 7e snaar word je vanzelf beter, ook in soleren........(je kan veel vettere sololoopjes maken)

  4. #4

    Standaard

    Ik zou zeggen: bullshit
    bovendien kun je met je duim dan geen basnoten meer spelen dus voor je leuke akkoorden hoef je het niet te doen

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    96

    Standaard

    Dus er zijn mensen die het met mij eens zijn
    over dat 7 snarige gitaar gebeuren. Gelukkig maar ik dacht dat ik de enige was.

  6. #6

    Standaard

    ik zelf zo hem niet kopen door de zeer brede hals,mijn handen zijn van normale grote dus dan ga je extra moeilijk doen met zo'n 7 snaar + ik zie het voordeel er niet van in 1 extra laage b je kunt ook je gitaar naar beneden tunen.(niet naar b maar)

    je kunt vast leuke dingen met zo'n ding doen maar leer eerst maar 6 snaaren goed behandelen dan praaten we veder.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik zou er zelf ook geen kopen.
    Ik kan me voorstellen dat je Metal freaks hebt die zo graag met hun b-snarige bassist mee willem riffen. Maar verder zie ik er ook niet veel voordeel mee.
    Ik dacht dat daar een bassist voor was voor de lage tonen....pom pom pom pom...!

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    96

    Standaard

    Op 2001-10-08 11:50, schreef Rectifier:

    Ik kan me voorstellen dat je Metal freaks hebt die zo graag met hun b-snarige bassist mee willem riffen.

    Ik ben ook een metal freak. En wat je zegt, daar heb je toch een bassist(e) voor, je hebt in mijn ogen ook gelijk. Het is niet zo dat ik de 7-string wil afzeiken. Echt niet alleen voor mij hoeft het gewoon niet.

  9. #9

    Standaard

    Op 2001-10-04 20:57, schreef Jimi Hendrix:
    Ik zou zeggen: bullshit
    bovendien kun je met je duim dan geen basnoten meer spelen dus voor je leuke akkoorden hoef je het niet te doen
    Okee, daar gaan we dan. Dat argument van meneer Hendrix dat je geen akkoorden meer met je duim kan spelen. Ik zou zeggen: bullshit. :grin: :grin: :grin:. Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is, dat alsje grote handen hebt (heb ik) het zeker een toevoeging kan zijn aan je spelen. Doordat je een B (in mijn geval Bb, maar ja, boeien) hebt ga je dingen op een hele andere manier bekijken. Het opent vooral meer deuren voor je, die je vroeger niet zag zitten. Ooit gedacht dat een van de loopjes die je normaal in de ionische toonladder speelde in E, dat 'ie ineens heel cool klinkt als je er een B onder speelt. Je kan natuurlijk opmerken dat er op een 6-snaar ook een B akkoord zit, maar op de een of andere magische manier doe je dat soort dingen dan niet. Die extra snaar breidt gewoon heel serieus je creativiteit uit. En als je me niet gelooft, moet je het zelf proberen (ik ken tot nu toe niemand met een 7-snaar die niet beweert dat zijn/haar creativiteit erop vooruit is gegaan)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Oh ja, dat laatste bericht was van mij.... enne ik wou ook nog zeggen dat ik het met taylor eens ben dat je wel eerst met 6 snaren redelijk goed overweg moet kunnen voordat je aan 7 begint.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top