Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Minuer ladders.

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik ben op zoek naar mineur ladders. De stappen weet ik al. Het is eigenlijk hetzelfde als ionisch maar dan met een verlaagde terts.
    Maar welke mineur scales zijn er nog meer en hoe heet deze. Je hebt toch melodisch natural etc.
    En welke akkoorden speel je erbij. Want bijvoorbeeld E aeolisch zit in de g scale en is eigenlijk Em. Em klinkt dan ook erg mooi maar de rest klink van de akkooren uit de g scale klinken weer aardig majeur achtig. Ik wil juist dat droevige geluid uit de mineurs

    Dus kan iemand de scales laten zien en de bijbehorende akkoorden. Ik speel zelf het liefst in g en dan de majeur scale, maar wel over de hele hals dus ook E aeolisch.

    Kan iemand mij daarbij helpen.

    Bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Oh ja en kom niet met pentatonisch aan want die kan ik al en daar ben ik eerlijk gezegd niet echt weg van.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2001
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    5

    Standaard

    Kijk in het boek "De Gitaar" van Ralph Denyer. Daar staan zo'n beetje alle toonladders in uitgelegd. Succes!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ah bedankt ik ga eens kijken. Maar eigenlijk vind ik het zonde om een heel boek ervoor te kopen want ik weet al wel redelijk hoe het in elkaar zit. Of zijn er nog meer scales? Majeur is verder geen probleem. Maar het was ook een beetje de vraag wat de akkoorden erbij zijn. Is dat ook gewoon 1,3,5? Maar kom je bij Emin ook gewoon in de G scale dus ook met dezelfde akkoorden?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb het boek bekeken maar het was niet echt wat ik zocht. Ik heb een beter boek gevonden namelijk "scales and modes" door "Steve Hall and Ron Manus".

    Ik heb nog een brandende vraag: Bijvoorbeeld bij harmonic minor staat bij dat akkoorden die er goed bij passen minor, minor (and major) 7ths, major 5ths. Maar hoe weet ik nou welke minor en majeur akkoorden. Gaat dat van hetzelfde princiepe uit als de majeur ladder. Dus 1M 2m 3m 4M 5M 6m 7dim (M=majeur, m=mineur, dim= dimished). Moet ik gewoon steeds de eerste, derde en vijfde noot nemen van de scale?

    Oh ja en hoe is dimished ik dacht dus 1,3,5,7 en dan een verlaagde terts en septiem. Maar dit blijk dus niet te kloppen want van F zou dit dan de F,G#,C en de es. ik speel deze zo 131121.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    is dat dat boek met een prs op de voorzijde? wat staat eigenlijk allemaal in dit boek? (lijkt een domme vraag)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Scales en de modi :smile: Daar gaat eigenlijk het hele boek over. Ja het is die turquoise prs.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    dus met (bijna) alle toonladders in alle verschillende mogelijke posities. cool, dat boek moet ik ook hebben!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ja klopt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    LWD
    Berichten
    166

    Standaard


    Maar wat ik ook doe is boeken bestellen via internet heel handig en niet overmatig duur. http://www.sheetmusicplus.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top