Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Marshall DSL bias vraagje

    .......

  2. #2

    Standaard

    Op de Marshall DSL heb je de mogelijkheid om je eindlampen naar smaak te bi-assen....o ja? ja!

    maaaaarrrrrrr

    betekend dat dat je de buizen ook zelf kan vervangen(zoals de pre-amp buizen?)

  3. #3

    Standaard

    zonder meetapperatuur of weet je waar mee bezig bent ?
    aan je vraag te horen denk ik van niet, de buizen kun je gewoon zelf erinsteken, maar dan laat em toch best door een tech laten opmeten en op een osciloscoop kijken of het signaal goed is.

    Nu ja, ik heb zelf ook al nieuwe lampen in mijn amp gezet en gebiast op gehoor en gekeken of het boeltje niet te heet werd, maar ik neem nu eenmaal graag risico's, kan evengoed zijn dat ik mijn amp opblaas :-D

    dus, proberen op eigen risico en niet komen klagen als het misgaat, kan goed zijn dat de bias al goed staat, dit heeft wel wat marge, maar kan evengoed zijn dat ze te heet worden, en als ze te koud staan klinkt het niet, maar dat hoor je wel, en te heet ruik en zie je wel :-D

  4. #4

    Standaard

    ik ben van de week langs m'n amptechneut geweest voor nieuwe (pre)amp buisjes en hij vertelde me en passant over de mogelijkheid je eindbuizen zelf te bi-assen. Ik heb alle benodigdheden zelf in huis en de techneut mailde me een handleiding met alle info dus het hele bias-verhaal gaat wel lukken!

    Eenmaal thuisgekomen dacht ik: 'ik ben nu toch lekker bezig, laat ik de eindbuizen dan ook maar gelijk vervangen door een nieuw setje' alleen wist ik niet zeker of je de buizen er 'zomaar' uit en in kan schroeven vandaar deze vraag

    De techneut in kwestie was zoals gewoonlijk onbereikbaar :evil:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    329

    Standaard

    Bij de JCM2000 serie is het zeer gemakkelijk om zelf je eindbuizen te vervangen, de "meetpinnen" en de potmeters zijn makkelijk te bereiken via een openingetje in het chassis. Na het plaatsen van je nieuwe buizen gewoon meten en en ruststroom instellen op +/- 90mV. Opmeten met een osciloscoop is ook wel aan te raden.
    Soldano - Amplifiers built to rock

    Face The Fax

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    Hee Mark S hoe kan ik aan dat bias bestandje komen?
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark S
    ik ben van de week langs m'n amptechneut geweest voor nieuwe (pre)amp buisjes en hij vertelde me en passant over de mogelijkheid je eindbuizen zelf te bi-assen. Ik heb alle benodigdheden zelf in huis en de techneut mailde me een handleiding met alle info dus het hele bias-verhaal gaat wel lukken!

    Eenmaal thuisgekomen dacht ik: 'ik ben nu toch lekker bezig, laat ik de eindbuizen dan ook maar gelijk vervangen door een nieuw setje' alleen wist ik niet zeker of je de buizen er 'zomaar' uit en in kan schroeven vandaar deze vraag

    De techneut in kwestie was zoals gewoonlijk onbereikbaar :evil:
    ah, gewoon de buizen zachtjes eruithalen, wachten tot ze koud zijn natuurlijk, en nieuwe erinsteken, zelfde als met voorversterkerbuizen, en dan meten en biasen.
    ik leg de versterker ondersteboven op de transfo's hiervoor, kun je gemakkelijk overal aan.

  8. #8

    Standaard

    in een Marshall DSL401 zitten toch EL84?.. die hoef je toch neit te biassen?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    el84s moeten altijd worden gebiast, h et hangt van h et circuit waarin ze gebruikt worden af of je bij iedere buizenswitch de bias moet veranderen.
    pokkel'n

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    el84s moeten altijd worden gebiast, h et hangt van h et circuit waarin ze gebruikt worden af of je bij iedere buizenswitch de bias moet veranderen.
    Dus niet. :-D Als ze kathode gebiased zijn, dan wordt de buis automatisch ingesteld door de spanning over de kathode weerstand valt. DIt geldt trouwens voor alle kathode gebiasde buizen. (dus ook de voorversterkers)
    NIco

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top