Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard

    Volgens mij heb ik 't, in lichte vorm, ik krijg regelmatig last van de pezen die naar me vingers lopen (in me onderarm) Ik zit vaak achter de computer.
    weet iemand nog dingen die je kunt doen om 't tegen te gaan? op minder computeren na natuurlijk, dat lijkt me logisch :smile:maar ik vind 't wel behoorlijk kut :'(

    (edit: sorry moderators dat ik 't in het verkeerde forum gepost heb, d8 ff niet heel erg na, verplaats maar, mocht 't nodig zijn :smile: )

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Addixx_ op 2002-07-19 18:07 ]</font>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    Hé Addixx, wat jij beschrijft zou ook wel eens RSI kunnen zijn. HeB ff snel een brochure opgezocht. Kwam deze het eerst tegen, maar als je ff de tijd ervoor neemt, dan vind je wel meer op internet...

    http://www.leidenuniv.nl/arbodienst/brochures/rsi.htm

    Probeer eens wat te doen aan je houding tijdens het computeren. Of ga eens naar de dokter als je echt zekerheid wilt.

  3. #3

    Standaard

    alvast bedankt :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Let op een goede houding. Zorg dat je arm ontspannen is vooral bij het gitaarspelen. En voor de computer geldt dat je je polsen niet moet rusten op de grond maar er als het ware boven laten zweven.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Oh ja en natuurlijk veel rusten. Tijdens het spelen en computeren moet je af en toe je spieren los schudden. Het belangrijkste is dat je niet de hele tijd in de zelfde houding zit en de hele tijd dezelfde spieren continu spant. Neem dus steeds na een tijdje even pauze om je spieren even te ontspannen. Dit moet al een heel stuk schelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    laten zweven ? dewd.. dat is nou juist wat je NIET moet doen. dan zit je constant een spier aan te spannen en daardoor krijg je nou net rsi.

    je moet je polsen juist laten rusten.. waarvoor denk je anders dat die gel-pads voor zijn ?


  7. #7

    Standaard

    mijn hele armen rusten op de tafel, dat is ook niet goed volgens mij...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Hmm volgens mij zegt iedereen het anders. Ja ik heb een profielwerkstuk van iemand doorgelezen daarover maar dat is al weer een tijd terug. Ik had het zelf ook een beetje. Dus ik ben daarna op zoek gegaan. En ergens volgens mij op internet las ik dat je je polsen niet moest laten rusten maar dat je je armen erboven moet houden. Zo kun je trouwens wel veel sneller typen. Lijkt mij ook erg zwaar maar ik weet zeker dat dat de manier is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik had gelijk je pols mag met het typen nergens op rusten. Volg deze link maar eens en kijk onder het kopje "How do I prevent it?".Tweede alinea waar ook figure 2 staat. http://www.engr.unl.edu/ee/eeshop/rsi.html

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    jah i.d.d. werkt prima voor de pols, alleen heb je na 2 weken gigantische kramp in je schouder. :wink:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top