Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 69
  1. #1
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard Review: HWA Myclone Amp

    Are you chicken McFly?



    Het pedaal is beter dan de foto :razz:

    Eerste review na ongeveer 1.5 uur testen. HWA-kloon van de bekende MXR Micro Amp. De verschillen die ik weet is dat de HWA true bypass is en dat HWA de voicing van het pedaal kan bepalen. Remco vroeg of ik wou dat de Myclone Amp wat shizzle snizzle my wizzle toevoegd, wat brilliante in het hoog dus en dat zag ik wel zitten.

    De bouw is zoals steeds bij HWA dik in orde, alles netjes in mekaar gezet, goeie paintjob, duidelijke led jada jada. Ik kon kiezen uit 3 verschillende knoppen en ging voor de chickenhead, om hem toch net iets anders te hebben.

    Gisteren dus een eerste keer getest, gewoon ergens in mijn pedalen-keten geplugd en testen maar. Unity gain zat bij mij net voorbij 12:00, nog meer dan voldoende boost dus! Eerst ff proberen op het cleane kanaal van mijn Savage SE. Mmm klinkt wat luider en inderdaad wat meer sparkle, lekker. Nog wat meer gain op de Myclone Amp, oh kijk, nu krijgt het cleane een randje. Met de gain op 2:00 had ik een klein randje bij hard aanslaan maar een ZEER dynamische sound. Dan over nr crunch1, lichte crunch op de versterker. Ook hier voegt de MA wat sparkle toe en door de boost gaat alles romiger klinken, iets meer oversturing omdat de pre-amp op zijn flikker krijgt. Ook dit resulteerde in een super dynamische sound, geen verlies van laag gewoon erg vette sound, alsof je versterker loeihard staat. En het zelfde geldt eigenlijk voor de 2 andere kanalen van de Engl, de MA werkte gewoon perfect om een wat andere sound te krijgen. Ook voor solo-sounds werkt hij prima, door het toevoegen van wat sparkle gaat het allemaal lekker door de mix (vanavond repetitie en dan zeker testen). Als extra vermelding nog even zeggen dat de MA perfect was voor het boosten van high gain in combi met een cheesy eighties sound (delay, reverb, chorus, picth shift ala Lukather), de sound werd heel open hierdoor, erg vet.

    Dit is uiteraad nog echt een honeymoon review maar de plezier/prijs factor ligt HEEL erg hoog. Vanavond de eerste real life test met de blues/rock-band en ik probeer het komende weekend enkele soundclips op te nemen :-D
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.086

    Standaard

    klinkt interessant, ben benieuwd naar de soundclips!
    ...klopt het dat dit meer richting xotic ac booster gaat, of is hij nog goed te vergelijken met het mxr origineel?
    - Te koop :

    Orange Crush 15 25,-
    Vox AC15 CCX (prijs ntb.)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Leuk ding Yoeri!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  4. #4
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DREAMMACHINE
    klinkt interessant, ben benieuwd naar de soundclips!
    ...klopt het dat dit meer richting xotic ac booster gaat, of is hij nog goed te vergelijken met het mxr origineel?
    Heb het origineel nooit gehoord maar ik vind dat de Myclone Amp meer in de richting van de RC booster gaat maar dan zonder de EQ.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #5

    Standaard

    ik heb daar niets aan toe te voegen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maylingjv
    ik heb daar niets aan toe te voegen
    Jelle?

    tuurlijk wel!

    More input!
    :wink:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maylingjv
    ik heb daar niets aan toe te voegen
    Jelle?

    tuurlijk wel!

    More input!
    :wink:
    Meer input? Dit met EQ is een winner, 2-bands zoals op de RC booster. Hoewel, hij klinkt zo ook al super. :-D
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    pedalen met EQ erop zijn gemaakt door slechte ontwerpers. :razz:

    (gnagna, de Guv'nator die gaat komen is nl. NIET door mij ontworpen :razz: )
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #9

    Standaard

    meer input? hmmm yoeri geeft denk ik toch een duidelijker revieuwtje als mij maar anders smijt degene die ik naar jou heb doorgemaild remco maar op de site als je ze nog hebt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Dude...die zin moest ik 3 keer lezen voordat ik hem begreep


    Maar goed, pedaal ziet er dus echt vet uit :-D Jammer dat ik zo een soort pedaaltjes (nog) niet gebruik :razz:
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top