Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: fretbuzz

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    784

    Standaard

    Ik heb laatst een 2de hands gitaar gekocht (een SG model). En nou heb ik er gisteren nieuwe snaren op gezet (009,daarvoor zat er ook een setje 009's op) en telkens als ik nu een akkoord aanslaan kletteren de snaren tegen de fretten aan.

    hoe kan ik dit verhelpen,ik heb de hals al proberen bij te stellen maar dat heeft niet echt geholpen. Moet ik er misschien me terug gaan naar de gitaarwinkel?

  2. #2

    Standaard

    Zoek eens rond op dit forum... er staan een aantal topics op over kletterende snaren, ik heb er zelfs ooit ééntje over gestart :smile:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    784

    Standaard

    Dat heb ik gedaan,maar ik werd er niet veel wijzer van :smile:

    Ik vind het bij mij vooral raar omdat ik niet van dunnere naar dikkere snaren ben gegaan (of andersom).

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Deze link las ik in een ander onderwerp. Er staat een korte, duidelijke handleiding voor het afstellen van je gitaar.

    http://www.mrgearhead.com/ghad/Guitar_Setup.pdf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ik zou de truss rod eens bijstellen. De nek moet krommer, maar als je niet weet hoe het moet, breng hem dan naar een reparateur....

  6. #6

    Standaard

    Op 2002-07-19 10:33, schreef Raffel:
    ik zou de truss rod eens bijstellen. De nek moet krommer, maar als je niet weet hoe het moet, breng hem dan naar een reparateur....
    ik zou dit zowiezo de reperateur laten doen, je meot niet teveel kloten aan de hals van je gitaar want als 'ie breekt heb je een groot probleem

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top