Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 97
  1. #1

    Standaard jullie gemodde gitaren (evt. foto's)



    hebben jullie gemodificeerde gitaren ? wat is er aan gemodificeerd/welke gitaar ?
    doe je dit bij al je gitaren ? Waarom doe je dit/ wat klinkt/is er goed aan ?
    kortom vertel geewoon wat oer jullie modificeer bezigheden
    eventueel foto's




    ik ga binnenkort een paar nieuwe elementen in laten zetten, een JB in een strat. een Di marzio in een SG, en een SD in de jaguar.. foto's en verhalen volgen...
    PICKAPRIIIII !!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    ik zet er tegenwoordig altijd straplocks op. Mijn vorige gitaar had andere pickups gekregen.

    Mijn huidige gitaar krijgt nog nieuwe pickups. De brug wil ik een keer vervangen door een messing brug of door een Schaller/Badass. De potmeters enzo moet ik nog een keer vervangen door Amerikaans spul. Enige mod die ik er aan gedaan heb is straplocks en een push pull erin gezet om de hb's te splitsen.

    Mijn western heeft nieuw brugzadel en topkam van been gekregen.

  3. #3

    Standaard

    Hmmm,

    Al mijn gitaren zijn niet meer origineel. Ik heb er momenteel 2 die als mijn hoofdgitaren fungeren de rest is of kapot of voldoet niet meer aan mijn eisen.

    Mijn favo is mijn Candy Apple Red MIJ Fender Stratocaster '57 Vintage ReIssue uit '91. Dit was een standaard Japanse strat maar heb er FUCKING veel aan veranderd:

    Tremelo:
    Was een standaard vintage trem is nu een american standaard trem. Blijft een stuk beter gestemd dan het originele trem

    Pickups:
    Voorste element komt uit mijn eerste gitaar (een strat kloon) en dit element is redelijk vintage (is een 70's element uit een ouwe strat) dze klonk erg bluesy en klinkt VEEL beter dan het originele element wat erin zat.

    Mid element is stock (is volgens mij wel RW/RP maar kweet het niet zeker)

    Achterste Element is een DiMarzio HS-3 een vertically stacked humbucker heb ik ooit eens gekocht toen ze net uit waren heeft me toen geloof ik
    180 gulden gekost.

    Alle elementkapjes, knoppen en de switchtip hebben een dag of 3 in de espresso gelegen zodat ze cremekleurig zijn in plaats van wit, ook heb ik de 1 laags slagplaat verwisseld met een 3 laags mintgroene versie. Dit alles draagt bij aan de vintage look waar ik erg van houd.

    Neck:
    Maple neck + fretboard deze neck is gescalloped (uitgevijld) a la Yngwie Malmsteen dit omdat ik dit ook had op mijn allereerste gitaar en het ERG lekker speelde.

    de Nut (topkam) is van Messing ipv. plastic dit omdat ik dit mooier vind klinken.

    Heb voorlopig ff geen foto helaas, als ik mijn nieuwe gitaar binnenkrijg ondergaat hij ook een nogal heftige metamorfose als ik daar foto's van maak zal ik ook de boven beschreven gitaar ff fotograferen.

    De andere gitaar die ik gebruik is (of liever was) een Ibanez RG-550 uit '92 of '93.

    Deze is min of meer standaard, alleen was de verf nogal verneukd door de vorige eigenaar, ik heb alle verf gestripped en het hele geval in de nitro-cellulose gezet.

    Ben met het verwijderen van de finish iets te enthousiast geweest met de warmte instelling van de brander :-D . Maar hé tis een Ibanez, die horen nou eenmaal minstens een beetje aangebrand te zijn.

    Elektronica:
    Er zitten nieuwe A-Kwaliteit Volume en toon potmeters, een nieuwe pickup selector en een nieuwe output in.

    Pickups:
    Achter een Seymour Duncan Jeff Beck TB-4 Trembucker
    Voor een Seymour Duncan Jazz Humbucker
    In het midden zit volgens mij nog steeds een standaard Ibanez element

    Heb ook de busjes waar de tremelo op rust vervangen duur goede busjes

    fotootje:

    Move to the fast paced, high income world of jazz fusion. Fusion players make even more money than yodelers! If you hate seeing girls in the audience, don't worry you'll never have to look at another one again if you become a pro fusion guy.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    schilderstape heeft bij mij wonderen gedaan
    Zat eers een originele SC in, daarna heb ik er een vierkant uitgesmolten om er een humbucker in te zetten. Maar die was smaller dan die oude jap-SC's, dus kon niet met schroefjes vast, toen maar gedaan met ty-ripjes (ofzo). Die hum had ik later nodig voor een andere gitaar en er maar een SC die ik nog had liggen in gezet, maar de ty-ripjes waren op, dus schildersplakband was mn enige redding Moet alleen nog een keer overnieuw, omdat de pick-up net iets te groot is, dus hij moet er schuin in.... :-D



    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    4 mei 2002
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    2.202

    Standaard

    jezus, dat ziet er wel heel erg zwerferig uit

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    strat bouwpakket (basswood):
    hoorn verzaagd v oor een symmetrishce body
    middelste element eruit gehaald
    brug element vervangen, uitgefereesxd voor een seymour duncan custom soapbar, en wat er ook mag gebeuren, dat ding klinkt als een tiet en snijdt door elke mix
    gotoh tuners ipv de crap die erop zat
    hamerslagblauwe lak

    squier strat:
    restanten van het bouwpakket: elementen, pickup selector

    agile lp2500:
    seymour dunan JB & 59 erin, want er zat echt crap in
    sperzel locking tuners ipv. grovers
    graphtech nut
    goede pots, bedrading
    dure pickup schakelaar (15 euro???)
    straplock

    maar nog blijven de snaren steken in de nut! vooral als ze wat ouder zijn, 1 bend en het ding is vals, als ikd an 1 keer achter de nut de snaren wat indruk enzo is de gitaar weer zuiver

    mijn volgende gitaren krijgen een stoptail en locking nut, ik kan echt niet tegen snaren die blijvens teken.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Mijn Epiphone heeft een goudkleurige pickupschakelaar, de originele ging binnen de garantie kapot, telt dat ook :P
    M'n Charvel heeft een DiMarzio ToneZone in de brug gekregen, en de brug zelf is vervangen door een Kahler 2700, met bijbehorende toplock.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    Ik heb de draaiknoppen veranderd van m'n Ib SZ


    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Residentie Central
    Berichten
    506

    Standaard

    http://community.webshots.com/user/mycoolguitars

    Epiphone Les Paul (Ibanez V7 & V8 )
    alleen nieuwe pups

    Fender strat (Dimarzio FastTrack in bridgepos.)
    was: Nieuwe strat maar nu issie helemaal gerelic'ed (foto's volgen)

    Gibson Explorer Gothic (slightly modded)
    alleen optisch gemodificeerd, Gibson zegt dat ie heel zwart is, maar de mijne is nu nog zwarter!

    Gibson Les Paul classic (stock)
    was een Vester Vintage Tradition uit de Ibanezfabriek, is nu een Gibson Classic LP met 496R en 500T pups.

    Ibanez RG527-LTD R (EMG's 81, S, 89)
    EMG's en een custom paintjob

    Ibanez RG550-LTD (Dimarzio Multibuckers & FastTrack)
    Verder nog een diamond plate pickguard en custom wiring (ja deze gitaar heeft 10 spoelen)

    Ibanez RG2027X (Dimarzio Evo7 & Air Norton7)
    verder best stock

    en allen hebben schaller straplocks in gepaste kleuren.
    Mzzltov,

    Janno

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    te koop: IBANEZ METAL CHARGER MS10 Met one and only Dirk_Hendrik mod. Wie wil dat nou niet??
    Nou ehm... jij?

    www.apparition.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard



    Standaard USA strat uit 1997, met andere slagplaat, Seymour Duncan vintage single coils en een '59 brughumbucker, straplocks, fertig!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top