Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Ken je dat??? Ben je net lekker aan spelen, komt je moeder naar boven, of het wat zachter kan, en dan zet je hem wat zachter, maar vind je die andere overdrive och wel leuk, dus die moet wat harder! Nou ja, dan draait het vaak uit over op bonje met je ouder (of buren).

    Greetz Henk

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    22 september 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    95

    Standaard

    Ik ken dat :sad: Gelukkig hebben we een alleenstaand huis dus van de buren heb ik iig geen last. Nu alleen me ouders nog.

  3. #3

    Standaard

    Ik oefen altijd zonder versterker, is ook beter voor je toon.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Hey,

    Maar als je nou ff lekker wil scheuren??? Dat doe je toch met een lekker overdrive of Distortion, en dat gaat een beetje moeilijk zijn versterker.

    Idono :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Vroeger zeurden mijn ouders en zus, tegenwoordig zijn het mijn kinderen en mijn vrouw die zeuren.
    De muzieksmaak van mijn kinderen is anders, allemaal van dat mtv werk, komt er eens een leuk nummertje langs dan zappen ze het direct weg.
    Ook buren kan ik behoorlijk gek krijgen, echter altijd op normale tijden en als ze er last van hebben mogen ze altijd bellen (het is dan voor ze te hopen dat ik ze hoor ,ha ha)

    Voor het oefenen en late uurtjes gebruik ik altijd een koptelefoon, maar er is niets lekkerders dan effe lekker een uurtje scheuren.

    Hard spelen is een kwestie van afspraken maken en een goede verstandhouding met de buren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    In de late uren speel ik ook met de koptelefoon op hoor, maar ja dat klinkt al gauw anders. Maarja, het is inderdaad lullig dat als je gitaar gaat spelen, en je buren liggen te slapen, dat ze daar door wakker worden, het is inderdaad een kwestie van afspraken maken. En inderdaad, die kids van tegenwoordig luisteren alleen nog maar gecomuteriseerde rotzooi. Kijk de gitaar blijft nr1 in de muziek vind ik. Maarja, ik ben nog op zoek naar een oplossing voor het probleem met men ouders. Ik zit er aan te denken om een geisoleerde kamer te maken, zodat er niet zoveel geluid uit komt.

    Greetz Henk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik heb vooral last met m'n buren. Als ik hem ook maar even hard zet gaat de bel weer.
    En het ergste is dat er aan de overkant nog een gitarist woont die zo hard speelt dat ik hem aan de overkant hoor, maar niemand zeurt daarover. Ik krijg meestal de kriebels als ik die andere gast hoor spelen, erg irritant.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Nee, bij aan de overkant woont iemand die niet kan drummen, das lekker irritant. Die hoor is soms boven mijn gitaar uit.

    Greetas Henk :smile:

  9. #9

    Standaard

    oefen ook meestal zonder versterker zoals jimmi al zij geeft dit 1 veel betere indruk van je spel.(met versterker +overdrive en nog wat effecten verdoezel je spel mee)

    als je het akoest(op 1 electris) kan,dan klint het door de versterker alleen 100x beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    En het ergste is dat er aan de overkant nog een gitarist woont die zo hard speelt dat ik hem aan de overkant hoor, maar niemand zeurt daarover. Ik krijg meestal de kriebels als ik die andere gast hoor spelen, erg irritant.
    De andere gitarist van onze band woont schuin tegenover me aan de tuinkant en zijn buren zijn wat lastiger. Als ik op een mooie dag hard speel (met de deur een stukje open) kreeg hij een keer de schuld, ha ha .

    Tja buren, hele ruzies ontstaan hierdoor.
    Wat dat betreft heb ik geluk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top