Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: marshall 2 12

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2005
    Locatie
    -
    Berichten
    134

    Standaard marshall 2 12

    Goede morgen,

    Ik zit al een tijdje te GASsen op een Engl Powerball of Savage. Ben er nog niet helemaal uit welke ik koop maar dat is nu even niet van belang.

    Bijde tops zijn vrij prijzig en, je voelt hem mischien al aan komen, blijft er weinig geld over voor een cab. Ik zat dus even rond te kijken op het net en vond een Marshall 1936 2 x 12 kast en dacht "Hé, das interresant."

    Nu is mijn vraag: Kan deze kast die tops wel verdragen? Niet dat ik zo dadelijk twee speakers door mijn kamer heb vliegen. En klinken deze cabs wel aardig?

    Alvast bedankt,

    Gravé

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    st lievens houtem
    Berichten
    599

    Standaard

    de huidige 1936's zijn 150 watt, dus daar kan een pb of savage wel op...
    Ik gebruik voor repetities zelf ook een powerball icm 1936...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2005
    Locatie
    -
    Berichten
    134

    Standaard

    Ok, bedankt.

    Ik heb er onlangs nog een paar op gitaar markt zien staan.
    Hebben deze cabs trouwens voldoende power voor een optreden voor zo'n 400 man in een school aula?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    st lievens houtem
    Berichten
    599

    Standaard

    ik ben altijd voor uitversterken via microfoon... omdat het geluid dan gelijkmatig over de zaal verspreid wordt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2005
    Locatie
    -
    Berichten
    134

    Standaard

    Ja ik ook, er is daar gewoon PA aanwezig dus dat is geen probleem. Maar de vraag: is heeft die genoeg power?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2004
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    354

    Standaard

    ja in combinatie met een goeie buizentop heb je zeker voldoende aan die cab. Als alles wordt uitversterkt via de PA dan dient ie toch alleen maar als monitor voor het podium geluid.
    Maar ook zonder PA heb je voldoende vermogen om een kleine zaal plat te spelen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2005
    Locatie
    -
    Berichten
    134

    Standaard

    Ok bedankt dat wou ik even weten. Maar yanto, heb jij zelf ook zo'n ding of heb je hem horen spelen. Zo ja, wat vond je van de geluidskwaliteit?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2004
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    354

    Standaard

    nee weet niet hoe die klinkt, maar dit hangt ook af van de top die je gebruikt.
    Speel zelf met een Koch 2 * 12 met bijbehorende Multitone top en dat is in ieder geval hard genoeg.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb er zelf eentje en ben erg heel erg tevreden over.

    T is niet zo zwaar als zo'n 4x12 bakbeest, maar doordat de kast een stuk groter is dan een normale 2x12 kast klinkt ie toch een stuk voller en lager. qua hoogte is ie ongeveer 3/4 van een 4x12" kast, qua gewicht issie bijna de helft :razz:
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ajb spaar dan wat door en koop meteen een fatsoenlijke cab!

    echt waar, je zou het het misschien andersom moeten zien, eerst een goede cab kopen en daarna een goedkopere amp ofzo.

    wacht gewoon eerst totdat je er ook een goede cab bij kunt nemen die gewoon goed kllinkt en geen budget oplossing want een cab maakt veel verschil.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top