Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 111
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    28 september 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    39

    Standaard

    Heeft iemand voorkeuren over bassen, versterking, eventuele effecten? Heb je een bij elkaar geraapt zootje net als ik? dus: Merken, types, soorten, maten.... Voordelen, nadelen: kom maar op met de info!!!!!

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    37

    Standaard

    Ik denk dat het vooral belangerijk is dat het kwalitatief goed spul is en dan is het ook nog zo dat het ene merk beter is in versterkers en hat andere in gitaren of dan weer in andere appararatuur dus kijk maar v ooral naar het geluid wat eruit komd en niet zozeer naar het merk

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    28 september 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    39

    Standaard

    bedoel ik ook, maar sommige (bas)gitaristen zweren bij bepaalde merken of types. Ben gewoon benieuwd wie wat gebruikt

    Ik zelf heb een oude afgeragde Yamaha rx300 bassgitaar (linkshandig) zwart, oude Paevy 110 tnt versterker oud mid jaren tachtig, en heb een effectenbakkie, van korg speciaal voor de bas.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    t klinkt niet echt positief.

  5. #5

    Standaard

    Heb jarenlang rondgedenderd met een Fender presicion (japan) met active elementen.
    Verder een BBS pre-amp, een Peavey CS 800 eindtrap en twee Acoustic 2 x 15 inch basboxen. Elk optreden nieuwe snaren van goedkope kwaliteit ( die dure klinken echt niet veel beter hoor) en voila: totale AC/DC sound en trillende muren.
    Heb ook veel gespeeld op Fender en op een 1200 watt Ampeg met 8 x 10 box en dat dreunt ook de sterren van de hemel.
    Voor funky spul en slappen is een Trace Elliot heel geschikt, maar ik zat in het zware werk dus.
    Speel met dikke plektrum die na vier shows meestal rond was.
    Zorg vooral voor veel ballen in je sound, dat is toch wel het minimale.
    Groets, Ewout.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    28 september 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    39

    Standaard

    Op 2001-10-05 17:53, schreef Ibanez:
    t klinkt niet echt positief.
    Zo bedoel ik het niet hoor. Klinkt allemaal redelijk. Maar ben student en dus geen geld voor grotere, mooiere betere spullen. Roeien met de riemen die je hebt zal ik maar zeggen

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    28 september 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    39

    Standaard

    Speel met dikke plektrum die na vier shows meestal rond was.
    Zorg vooral voor veel ballen in je sound, dat is toch wel het minimale.
    Groets, Ewout.
    [/quote]

    Jij gaat dus al een tijdje mee waarschijnlijk? Tja. Dan heb je goed spul en heavy spul nodig. Maar je hebt gelijk, je moet de bas kunnen voelen!!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ibanez BTB 405, SWR Workingman's 4004 en een Eden CX210 speakerdoosje

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Yamaha RBX 260
    TCS p-bas (zelf geupgrade naar 2 elementen)
    Fender gitaar versterker aangesloten op de speaker van m'n oude Rebel bascombo.

  10. #10

    Standaard

    heb een ibanez soungear hupellepup + afgeneukte basversterker omdat ik niet genoeg geld had voor een goeie versterker
    maar een goeie basgitaar hangt af van gevoel of jij goed met dat ding kan spelen. ikzelf vind ibanez basgitaren het lekkerste spelen en ze zijn ook niet zo zwaar als sommige squier of fender basgitaren. + dat ze er ook nog cool! uitzien. maar ik kan me best voorstellen dat iemand een fender het best vind spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top