Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard

    Ik wil graag een vetter geluid voor mijn bas. Ik zit te denken aan een overdrive/ distortion, maar welk effect maakt het geheel nou vetter? Want ik heb al diverse effecten uitgeprobeerd maar telkens bleef er niks meer over van mijn volle geluid. Ik merk dat veel effecten de massa weghalen, er blijft dan niks meer over alleen een kil brom geluidje.
    Ik hoop dat iemand mij een fijn effect kan adviseren.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Nieuwe snaren! ik heb laatst m'n bassnaren vervangen en wat een wereld van verschil zeg..
    Verder vind ik een baschorus wel cool klinken en een fuzz.

  3. #3

    Standaard

    Ja nieuwe snaren, dat doe ik te vaak. Kost best veel als je om de maand je snaren gaat vervangen :wink:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ja ik heb pas geleden voor de 1e keer in 4 jaar de snaren vervangen. hehe. Die dingen willen maar niet breken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Wat voor snaren gebruik je dan????

    Hoogspanningskabels???

    Hihihihi :wink:

    Chorus op je bas klinkt echt vet. Of een lichte flanger.
    Heb je geen effectloop op je basamp???
    Als je een parallele effectloop hebt en daar je effectjes langs leidt, dan kan het nooit zo zijn dat je geluid verknooid wordt,want je originele signaal behoudt je.
    (of je moet niet met effecten om kunnen gaan)

  6. #6

    Standaard

    Een vetter geluid? Ligt er aan wat je hebt (gitaar + amp).
    Met een beetje bas van enige kwaliteit (Fender actieve elementen) en bijvoorbeeld een Ampeg pro-top en 8 x 10" kast heb je een dijk van een sound. Heb je echt geen effect voor nodig.
    Effect is leuk voor een ander geluid, het wordt er niet vetter van.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Ik heb goeie dingen gehoord over de Boss ME-8B. Maar je zou http://www.harmony-central.com is moeten checken voor user reviews.

  8. #8

    Standaard

    EHX Big Muff wordt door veel bassisten gebruikt, hiermee hou je een volle vette sound.

  9. #9

    Standaard

    ProCo Rat distortion, MXR distortion+, MXR Phase 90, MXR Dynacomp, EHX Big Muff en zelfs de Danelectro FabTone worden gebruikt voor basdistortion/boost. Chorus en flange schijnt inderdaad goed te klinken (Boss CH-1,CH-2 enzo). Ik heb zelf een Akai P1 Intelliphase op de bas gebruikt. Klonk ook errug lekker. En Carl Martin heeft een hele reeks hele goeie pedalen (Compressors, equalizer, chorus, distortions etc) die ook heel goed op basgitaar klinken volgens Guitarist.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    11 juni 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    62

    Standaard

    Een Electro Harmonix Bassballs is zeeeeeer cool
    Kijk op http://www.buzzfox.com/el-bassballs-swf.html daar kun je hem helemaal uitproberen, met de standen erbij!!!!
    veel Suc6!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top