Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Lakewood gitaren

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Lakewood gitaren

    Ik heb al diverse mensen helemaal idolaat horen zijn over Lakewoods. Ik heb er het laatste jaar een stuk of tien bespeeld, in verschillende prijsklasses (ook behoorlijk dure) en vond het helemaal niks.

    OK, dat hoeft niet te betekenen dat er iets mis is met Lakewood, een gitaar blijft nu eenmaal heel persoonlijk. Op zich was het geluid OK, maar die dingen hebben totaal geen volume! Althans niet bij mij. Het lijkt allemaal nogal dik en zwaar uitgevoerd, met een helder maar wat nasaal geluid zonder 'lucht'. Als ik erop speel dan.

    Plugged-in heb ik er nooit op gespeeld. Is dat het geheim? (Dat viel me ook op aan Tommy's gitaar. Plugged-in op een AER klinkt het prima, maar zonder versterker komt er amper geluid uit bij mij, en ook bij Tommy niet).

    Wie verlicht mij m.b.t. Lakewood?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    Jou verlichting! Speel er eens op met een plectrum. EN DAARNA INPLUGGEN!! Dat is mooi. Met me vingers krijg ik uit mijne ook kutgeluid maar daarom speel ik heel vaak met plectrum. (ook wel met me vingers maar dan wel in me mengpaneel geplugt)

    Het mooi aan AER en Lakewood is, dat ze erg lekker klinken versterkt . Volgens een aantal mensen is AER ooit van Lakewood geweest. (of was het nou andersom )

    Maargoed, van Lakewood moet je houden, net zoals Taylor en dergelijke.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Een grote troef van Lakewood : hun website ! Vooral de custom-shop en het forum. Niet aanbevolen voor GAS-lijders ! Plus het feit dat ervaren fingerpickers als Tim Sparks en Peter Finger erop spelen.

    Tja, de klank... op dat niveau lijkt het mij gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik heb wel eens een demonstratie bijgewoond van Lakewood en AER, door ene Christina Lux. Het versterkte geluid was ronduit slecht, maar dat lag misschien aan de pick-up of aan de klankregeling.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    112

    Standaard

    Ik denk dat jij Picker als geen ander weet dat geluid/klank heel persoonlijk is. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld mijn Lakewood J-32 custom made een fellere en hardere klank heeft dan bijvoorbeeld mijn Martin D-1. De Martin is warmer en ronder, en de Lakewood geeft wat meer ballen za'k maar zeggen. Over mijn Kustom KAA30 geven ze beiden en goeie sound, hoewel de Lakewood in de bas wat overheersend is maar daar hebben we gelukkig knopjes voor. Hoewel ik af en toe wel pogingen doe om je lessen te volgen ben ik geen fingerpicker maar meer een accoorden mepper ;-) maar goed dat was ook de reden voor de aanschaf van de Lakewood. En als gezegd smaken verschillen wel degelijk.
    Ik ben niet labiel maar emotioneel flexibel

  5. #5

    Standaard

    Tja, smaakkwestie denk ik. Ik speel meestal unplugged en dan klinkt hij geweldig. Volume is wel ok, voor een Grand Concert, maar niet bloody hard, nee. Ingeplugd, K&K Trinity pick-up, voldoet hij prima voor live. In de studio heb ik het liefst een paar goeie microfoons.
    Nee, het geluid bevalt me opperbest.

    Maar wat wil je nou graag horen? Open je nou speciaal een topic om te zeuren dat je Lakewood niks vind?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6

    Standaard

    Vreemd topic, maar bon. Ik hou best wel van Lakewood, hoewel ik er zelf geen heb. Het zijn in mijn ogen erg goed gebouwde gitaren met een goede, evenwichtige klank. Zeker met de 46mm-nek (de CP-modellen hebben die standaard, op de andere is het in optie verkrijgbaar geloof 'k). In mijn ogen bouwt lakewood gitaren die dan misschien wel iets minder kosten dan gelijkaardige gitaren van Taylor, Martin of Gibson, maar ze hoeven er zeker niet voor onder te doen... integendeel!

  7. #7

    Standaard

    nou ja Lakewood is een van die merken, die gezien mogen worden als outsider. Niet amerikaans, dus minder historie, en misschien minder bekend. Het merk wordt wat gepushd als 'veel bang for your bucks'.....
    Daarom zit ik er ook wat op te azen....
    dit geldt ook voor furch trouwens.

    Maar goed zo zijn er meer merken die wat onder-bekend zijn en misschien wel net zo een behandeling verdienen als martin, taylor ed.
    Tacoma, breedlove, ayers, larrivee moeten eig allemaal nog zich vestigen bij het echt grote publiek.....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Open je nou speciaal een topic om te zeuren dat je Lakewood niks vind?
    Ja joh, heerlijk vind ik dat, lekker zeuren over gitaren die ik zelf niet heb... :wink:

    Achtergrond: Ik weet dat Lakewood goed aangeschreven staat en dat er vele Lakewood fanaten zijn. Verder ken ik mijn gitaren toch redelijk en herken ik in het algemeen direct een goeie gitaar. Vandaar dat het mij verbaast dat Lakewood bij mij zo uit de boot valt. Ik vroeg me gewoon af waarom, en wat de ervaringen van anderen zijn. Dat is toch niet zo vreemd?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard Re: Lakewood gitaren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picker
    (Dat viel me ook op aan Tommy's gitaar. Plugged-in op een AER klinkt het prima, maar zonder versterker komt er amper geluid uit bij mij, en ook bij Tommy niet).
    Toch maar weer je nageltjes laten groeien?

  10. #10

    Standaard Re: Lakewood gitaren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
    Toch maar weer je nageltjes laten groeien?
    Nooit van zijn lang zal ze leven niet!!! (kijk - geen nagels!)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top