Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51

Discussie: vintage gitaren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Tips voor adressen vintage Strats (of andere modellen) in de Benelux? liefst een beetje betrouwbaar en niet van die 'Veenendaal' aanbieders met idioticus maximus prijzen. Mocht je bij onze Oosterburen wat weten dan liefst niet in Berlijn of Hamburg als je begrijpt wat ik bedoel. Er schijnen in België nogal wat 'underground' adresjes te zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Bezoek eens The American Guitarstore in Enschede. Deze heeft met grote regelmaat mooie Fenders hangen. Zowel Strat als Tele`s.
    Ook Gibsons in niet te versmaden uitvoeringen zijn er regelmatig te vinden.
    De eigenaar bezoekt ( internationaal ) beurzen en reist nogal wat af om perfecte exemplaren te kopen.
    Besef goed dat goede vintage gitaren zeldzaam zijn en dat er veel mensen er geld voor over hebben.Het verhaal dat er adressen zijn die ze voor een ,,prikkie,, nog hebben zou dus niet mogen kunnen kloppen.
    Als je iets zoekt wat er op lijkt , kijk dan eens naar een heruitgave van bepaalde typen.
    Ook zou het misschien aan te bevelen zijn als je eens afstapte van het idee om per se een Fender of Gibson te kopen. Er zijn kopien van deze merken te koop uit de jaren `70 die net zo goed zijn alleen staat er een ander merk op.
    Zelf heb ik er zo een aantal die mij ongelofelijk veel speelplezier geven tegen een fractie van de kosten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Hallo Eko, bedankt voor je antwoord. Ja ik heb TAGS in Veenendaal gezien, maar helaas... natuurlijk regelmatig de 'new arrivals' bekijken op deze site. Nee ik wil perse een oude Strat hebben en geen reissue, hij mag ook afgeragd zijn of met kapotte onderdelen, maar liefst niet zo'n refin bouwpakket, van verschillende onderdelen van verschillende jaren, waar je dan toch nog 6/7 mille voor moet neertellen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Hey philbee,

    wat een geweldige site heb je! -
    http://www.hendrixfiles.com - qua layout, en geluid een van betere. Knap gedaan!

    Groetjes,
    Art

  5. #5

    Standaard

    ja als je vintage wil moet je ook bereid zijn te betaalen.

    tis het 1 of het ander

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Hee Art,
    ja dank je, hoewel de CD nog niet uit is, voor in ieder die een Hendrix hart heeft, en welke gitarist heeft dat niet? bezoek mijn site eens http://www.hendrixfiles.com Ik was eigenlijk van plan dit op een later tijdstip wat meer bekendheid te gaan geven. But be my guest. Ik ben overigens de zanger niet de gitarist, hehe.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    [quote]
    Op 2001-09-30 23:20, schreef taylor:
    ja als je vintage wil moet je ook bereid zijn te betaalen.

    tis het 1 of het ander
    hmmm wel erg simpele oplossing. Ik heb in het verleden al mooie originele 70-ers uitgehaald voor minder als de helft wat handelaars ervoor vragen. Dus sorry ik ben het niet met je eens.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Op 2001-10-01 00:04, schreef philbee:
    Hee Art,
    ja dank je, hoewel de CD nog niet uit is, voor in ieder die een Hendrix hart heeft, en welke gitarist heeft dat niet? bezoek mijn site eens http://www.hendrixfiles.com Ik was eigenlijk van plan dit op een later tijdstip wat meer bekendheid te gaan geven. But be my guest. Ik ben overigens de zanger niet de gitarist, hehe.
    Knap gezongen - enneu, wie is de gitarist dan? Over vintage strats - momenteel is de prijs gewoon exorbitant hoog, maar bij De Plug is A'dam hebben ze nog wel eens wat leuks liggen. Je kunt daar ook onderhandelen. Succes,

    Art

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Hee Art,
    Ja de Plug, ben ik nooit geweest maar lijkt me wel OK.
    Betr. Hendrix de gitarist is Richard van Bergen ex JW Roy Band, nu met o.a. toetsenist Roel Spanjers de band Sunset Travellers, speelt ook in Millstreet bluesband. Ook aardige gitarist die op deze CD meedoet is Marcel Aeby. Bekijk zijn site eens: http://www.more-experience.com en download Freedom of Little Wing eens... Overigens spelen More Experience en mijzelf eind Maart enkele gigs in NL.

  10. #10

    Standaard

    [quote]
    Op 2001-10-01 00:25, schreef philbee:
    Op 2001-09-30 23:20, schreef taylor:
    ja als je vintage wil moet je ook bereid zijn te betaalen.

    tis het 1 of het ander
    hmmm wel erg simpele oplossing. Ik heb in het verleden al mooie originele 70-ers uitgehaald voor minder als de helft wat handelaars ervoor vragen. Dus sorry ik ben het niet met je eens.
    wat en 70-er fender/gibson ja dat zijn ook niet echt modellen die al "vintage" zijn die zie je nog volop,en is niet zo moeilijk aan te komen.

    zag er laast nog 1 voor minder dan 1000 piek.
    (en strat behoorlijk slechte staat de lak dan)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top