Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Algemene bypass

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard Algemene bypass

    Ik heb gisteren een 2ehands Digitech BP80 gekocht om mee te experimenteren. Puik kastje als je 't mij vraagt. Maar nu ontdekte is dat hij in de effect loop van m'n versterker (EBS Taurus) veel meer ruis genereert dan als ik m voor de ingang van m'n versterker zet. Weet iemand hoe dat kan?

    En nou zat ik te denken: als ik een externe true bypass voor zo'n effect (digitaal pedaal) wil maken, kan ik dat dan als volgt aanpakken:

    Pedaaltje met 4 jack connectors (bas in, effect send, effect return, versterker uit). Bas in altijd verbonden naar effect send. Stompswitch (met 6 connectors):

    effect aan, dan effect return naar versterker uit.

    Effect uit, dan bas in naar versterker uit en effect return naar de Millenium C van geofex.com.

    Werkt dat? Of is er een betere manier?
    Pas op, achter je!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Er is toch wel iemand die met een vergelijkbaar probleem zit? Hoe bypassen jullie je signaal volledig?
    Pas op, achter je!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    True Bypass kastje idd.
    Maar die Millenium bypass lijkt me minder handig, aangezien ie een stel componenten nodig heeft en dus altijd stroom nodig.

    Mijn TB kastjes zijn volledig passief, stroom is puur alleen voor het LEDje.

    Gitaar---->Input TB box. FX-Send naar Input effect. Output effect naar FX-Return en Output TB box naar versterker. 9 polige switch, zodat je geen plops krijgt bij het schakelen en een LEDje eraan.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Oh, en dat ding is niet bedoeld voor in de FX Loop, vanwege de AMp modelling. Vandaar ook die ruis.

    Wat je wel kan doen is Gitaar--->Input BP80, Output BP80---->FX Return (of Power Amp IN) van versterker. Dan bypass je de preamp van je versterker en gebruik je de amp models van de BP80.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Wat voor 9polige switch bedoel je dan? (3pdt?) Want als je gewoon met een schakelaar van signaal wisselt (dry/wet) dan krijg je toch automatisch een pop?

    En dat van die ruis: ik zat even te slapen, k had wat instellingen anders staan in beide gevallen. De ruis is ook in de effectloop er weinig. En het hangt natuurlijk volledig van het inputsignaal af wat het kastje doet, die merkt verder niet offie in de effectloop zit of niet (en het signaal van m'n effect loop is nog niet versterkt, alleen gefilterd en compressed, dus daar doettie 't prima).

    Maar thanks voor de tip, het stond me ook al niet aan dat je stroom nodig zou hebben. Ik snap alleen nog niet hoe dit niet gaat "poppen"
    Pas op, achter je!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Met een 3PDT kun je de effect send aan massa hangen als ie niet in gebruik is. Dit ontlaad 'm een beetje ofzo.

    Ben alleen bang dat zelf bouwen duurder is dan er 1 bij mij kopen, hint hint. :wink:
    (TB Box Tiny is onbewerkt 32,50)
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Heeft dat Hot Wire Audio ook een website ofzo?
    Pas op, achter je!!

  8. #8

    Standaard

    http://community.webshots.com/album/201131688SKEmrO

    Daarne speedemon PM-en voor contactinfo. Speedy is sole representative voor Hot Wire Audio geloof ik
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Die TB boxes daar hebben een 9V aansluiting. En Speeddemon had 't er net nog over dat dat niet nodig was? Of is dat puur alleen voor dat ledje?
    Pas op, achter je!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    http://community.webshots.com/album/201131688SKEmrO

    Daarne speedemon PM-en voor contactinfo. Speedy is sole representative voor Hot Wire Audio geloof ik
    en ook Chief of Staff, President Directeur, Master Engineer en koffiejuffrouw. :lol:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top